تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۴۰۶۱

ضرورت حضور در فرودگاه جده، ۶ ساعت قبل از پرواز

ضرورت حضور در فرودگاه جده، ۶ ساعت قبل از پرواز
جامعه: رییس سازمان حج وزیارت گفت: زایران عمره مفرده،۶ ساعت قبل از پرواز برای انجام امور پذیرش و تشریفات باید در فرودگاه جده حاضر باشند.

علی لیالی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، در پاسخ به انتقادات برخی زایران به حضور چند ساعته و اتلاف وقت فراوان در فرودگاه جده گفت: گاهی مواقع تاخیر پرواز در کنار ساعات طولانی پذیرش و تشریفات موجب نارضایتی زایران می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر تاخیر پرواز به موقع اطلاع داده شود، با هماهنگی کاروان‌ها از اعزام زائران از هتل به سمت فرودگاه جلوگیری می شود اما در بسیاری از مواقع تاخیر پرواز، هنگام پذیرش اعلام می شود.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: اگر زمان تاخیر طولانی باشد زایران به هتل منتقل می‌شوند اما اگر تاخیر کوتاه مدت یا زمان آن نامشخص باشد، مجبور به نگه داشتن زایران در محوطه فرودگاه هستیم.

وی در پاسخ به این که چرا برای زایران پروازهای تاخیری چند ساعته که امکان بردن آنها به هتل نیست، مکان مناسبی در فرودگاه تعیین نشده است، افزود: هیچ فرودگاهی قادر نیست، مسافران پروازهای تاخیری را در سالن انتظار نگه دارد، زیرا این امر باعث اختلال در تشریفات دیگر مسافران می‌شود.

لیالی گفت: بنابراین زایران باید در محوطه بیرونی منتظر بمانند که با توجه به طراحی فرودگاه جده محیطی سر باز است که در آن وسایل سرمایشی و سرویس بهداشتی تعبیه شده است اما با توجه به گرمای هوای عربستان به هرحال موجب ناراحتی مسافران می‌شود.

وی افزود: همکاران سازمان حج و زیارت نیز با توجه به امکانات،‌ در مدت توقف تا تعیین وضع پرواز به زایران خدمت رسانی می‌کنند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تلاش می‌کنیم، با همکاری وزارت حج عربستان با افزایش خدمت‌رسانی و برطرف کردن این مسایل، مشکلات زایران را هنگام بازگشت کاهش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما