تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۴۰۹۵

«اطلس تاریخ تشیع» به نمایش درآمد

«اطلس تاریخ تشیع» به نمایش درآمد
فرهنگ: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد بهشتی؛ مسئول غرفه تاریخ شیعه گفت: كار اصلی این غرفه كه با همكاری حوزه علمیه قم صورت گرفته، ارائه اطلس تاریخ شیعه است كه بر اساس مستندات تاریخی شیعه و سنی در كنار جغرافیایی طبیعی و وقایع تاریخی صدر اسلام صورت گرفته است.

وی با بیان اینكه طلاب حوزه علمیه قم موفق به جمع‌آوری این اطلس تاریخی شده‌اند، افزود: در این اطلس علاوه بر جغرافیایی طبیعی عربستان در زمان بعثت و سلسله‌های حكومتی ایران و روم را نیز نشان داده است.

وی در ادامه بیان کرد: اطلس تاریخ اسلام و شیعه تا جلد دهم رسیده است كه سیره پیامبر به همراه همه وقایع رخ داده در آن روزگار ثبت كرده است.

بهشتی از كارهای دیگر به نمایش درآمده در این غرفه گفت: كتاب‌های «رساله مصور»، «اطلس تاریخی» و «كل تاریخ اسلام از جاهلیت تا بعثت» در این غرفه ارائه شده است و كتاب دیگری كه در دست تحقیق و بررسی است «برنامه سیره ائمه (ع)» است كه تا مرحله پایانی پیش رفته و آماده تأیید نهایی است.

وی در پایان استقبال خوب مردم را از وقایع تاریخی با ذكر دلایل جزئی آن را نشان از موفقیت این تحقیقات دانست و از دوستداران تاریخ و حوادث اسلامی برای بازدید از این غرفه دعوت كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما