تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۰
۰
کد مطلب : ۱۴۱۰۰

کاهش ۹۱ درصدی دستگیری عمره‌گزاران در سال ۸۹

کاهش ۹۱ درصدی دستگیری عمره‌گزاران در سال ۸۹
جامعه: سرپرست اداره کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر در نشستی که صبح روز چهارشنبه با حضور مقاماتی از ستاد مبارزه با موادمخدر، سازمان حج و زیارت، دستگاه قضایی، پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا و پلیس فرودگاه‌ها برگزار شد، گفت: با اطلاع‌رسانی مناسب و تعاملی که دستگاه‌های مسئول در زمینه امور حج و زیارت داشتند، در سال‌جاری تعداد زایران دستگیر شده در عربستان سعودی نسبت به سال قبل ۹۱ درصد کاهش داشت.

محمدمسعود زاهدیان ادامه داد: در سال ۸۸ تعداد دستگیری‌ها در عربستان ۱۶۲ نفر بود که در سال‌جاری این رقم به هفت نفر کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه کشفیات مواد مخدر از حجاج را در سالهای ۸۸ و ۸۹ به ترتیب حدود ۱۴ و هشت کیلوگرم عنوان کرد و افزود: با اقداماتی که در حوزه اطلاع‌رسانی به حجاج صورت گرفته شاهد کاهش کشفیات مواد مخدر از حجاج در مبادی خروجی کشور بوده‌ایم.

سرپرست اداره کل مقابله با عرضه ستاد افزود: در سال ۸۸ به ازای هر ۱۰۰ هزار زایر اعزامی ۱۴۱ مورد دستگیری به جرم حمل مواد مخدر در داخل کشور داشته‌ایم ولی در سال ۸۹ این تعداد به ۱۱۸ نفر کاهش پیدا کرده است که کاهش ۱۶ درصدی دستگیری‌ها را نشان می‌دهد و این حاکی از اثربخش بودن اقدامات دستگاه‌های مسئول در توجیه زایرین و کارگزاران حج و ارائه آموزش‌های مناسب بوده است.

زاهدیان گفت: فرآیند انجام این کار را باید به صورت دستورالعمل ثابت به همه سازمان‌های دیگر اعلام کنیم تا سیستم کیفی‌تر و یکپارچه‌تر شود.

همچنین نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری در امر حج و زیارت گفت: تاثیر اقدامات صورت‌ گرفته را در مذاکراتی که با مقامات عربستان داشتیم شاهد بودیم و این اقدامات باعث افزایش عزت ملی،‌ آبروی نظام و تاثیر مثبت وجهه نظام شد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر ادامه داد: با نهادینه کردن کار اطلاع‌رسانی و تسری دادن آن به زایران عتبات عالیات باید از شأن زایر ایرانی چه در عربستان و چه در عراق پاسداری کنیم. زیرا اراده نظام بر این قرار دارد که با این معضل به‌طور جدی مقابله شود.

وی گفت: با افزایش اطلاع‌رسانی و بسته‌های آموزشی که برای زایران فراهم می‌شود، باید زایران معتاد را به سوی درمان سوق دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما