تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۶
۰
کد مطلب : ۱۴۱۰۸

مشكلات زایران ايرانی عتبات عاليات بررسی می‌شود

مشكلات زایران ايرانی عتبات عاليات بررسی می‌شود
جامعه: به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی حج، در دوازدهمين جلسه كميته عتبات و سوريه كه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلی قاضی‌عسكر، نماينده ولی فقيه و سرپرست حجاج ايرانی و علی ليالی، رياست سازمان حج و زيارت تشكيل شد، مقرر شد در خصوص مشكلات و شكوائيه‌های زایران ايرانی در داخل كشور عراق با مسئولان عراقی مذاكرات جدی صورت بگيرد و مشكلات دسته‌بندی شده به همراه راه‌حل‌های پيشنهادی به نهادهای ذيربط ارائه شود.

بنابراين گزارش نماينده ولی فقيه و سرپرست حجاج ايرانی در اين جلسه گفت: در رابطه با مسائل مربوط به عتبات بايد بازنگری جامعی صورت گيرد و نهادهای پاسخگو به مشكلات زایران با تهيه ساز و كاری مناسب نسبت به شناسايی منشا مشكلات، به مشكلات رسيدگی كنند.

وی تصريح كرد: موضوع آسيب‌شناسی مشكلات عتبات بسيار حائز اهميت بوده و بايد به دقت مورد بررسی قرار گيرد تا با همكاری وزارت كشور؛ شورای عالی امنيت ملی و ديگر نهادهای ذيربط جهت حل سريع‌تر آنها اقدامات لازم به‌عمل آيد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلی قاضی‌عسكر در ادامه به مساله زائران انفرادی كه به عتبات عراق می‌روند پرداخت و گفت: مشكل زایران انفرادی بارها مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفته و در جلسه شورای عالی حج نيز مطرح شده است. از آنجا كه اعزام زایران بدون داشتن متولی مشخص مشكلات فراوانی را ايجاد كرده لذا لازم است هر چه زودتر بررسی‌ جامعی در اين مورد صورت گيرد تا تصميم مناسبی در اين باره اتخاذ شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما