تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۴۱۲۲

«لوح سلیمانی» در غرفه ملک سلیمان به نمایش درآمد

«لوح سلیمانی» در غرفه ملک سلیمان به نمایش درآمد
فرهنگ: کتیبه‌ای معروف به لوح سلیمانی‌(ع) که حاوی سوگند سلیمان‌نبی به نام الله و پنج‌تن آل‌عبا است؛ در غرفه فیلم ملک سلیمان در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش در آمد.

به گزارش ستاد خبری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، یکی از نکات جالب توجه برای بازدیدکنندگان غرفه فیلم ملک سلیمان، لوح سلیمانی‌(ع) و ترجمه آن است که همراه با ترجمه یک پیشگویی حضرت داود‌(ع) درباره حضرت علی‌(ع) در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

در ترجمه متن لوح سلیمانی(ع) آمده است:
الله، احمد، ایلی، باهتول، حاسن، حاسین ـ ای احمد به فریادم رس، ای بتول! مرا مدد فرمای، ای بتول!
نظر مرحمت فرمای، ای حسن! کرم فرمای، یا حسین! خوشی بخش، این سلیمان اکنون به این پنج بزرگوار استغاثه می‌کند، و علی قدرة الله است.

در ترجمه پیشگویی حضرت داوود (ع) که براساس نسخه خطی بسیار قدیمی زبور که نزد «اهزان الله مشقی» پیشوای دینی مسیحیان بوده و توسط مجله الحرم قاهره در ذی‌القعده ۱۳۷۴ هجری قمری نقل شده آمده است: اطاعت آن بزرگواری که ایلی نام دارد، واجب است و فرمانبرداری از او همه کارهای دین و دنیا را اصلاح می‌کند. آن شخصیت والامقام را حدار (حیدر) نیز می‌گویند.

او دستگیر و مددکار بی‌کسان و شیر شیران باشد. نیرو و قدرتش بسیار و تولدش در کعابا (کعبه) خواهد بود. بر همه واجب است که دامن آن بزرگوار را بگیرند و همانند غلام حلقه به گوش اطاعتش کنند. بشنود هر که گوش شنوا دارد، بفهمد هر که عقل و هوش دارد، بیندیشد هر که دل و مغز دارد که چون وقت بگذرد، دوباره باز نمی‌گردد.

فيلم، روايتی جذاب و بی‌حاشيه از دوره پيامبری حضرت سليمان (ع) است كه شرايط دوران پادشاهی و پيامبری آن حضرت و چگونگی برپايی ملك را به تصوير می‌كشد.

این فیلم داستانی که توسط بنیاد فارابی تولید شده است، ابتدا در خارج از ایران به اکران درآمد. کارگردانی ملک سلیمان را شهریار بحرانی بر عهده دارد و بازیگرانی چون امین زندگانی،‌ محمود پاک نیت، الهام حمیدی و مهدی فقیه در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما