تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۷۶۲
با خروج مسلم‌ابن‌عقيل،

مختار به زيارت کعبه می‌رود

مختار به زيارت کعبه می‌رود
به گزارش خيمه، در «مختارنامه» از لوکيشن احمدآباد برای به تصویر کشيدن شهرهای کوفه، مدائن و مکه استفاده شده است و به همين منظور، ساخت ساختمان کعبه در آن آغاز شده كه به زودی آماده بهره‌برداری خواهد بود. 

بر اساس اين گزارش، با پايان يافتن بازی امين زندگانی در سريال «مختارنامه»، پروین سليمانی، بازیگر پيشکسوت تلويزيون به جمع بازيگران اين سريال پيوست و شب گذشته با ايفای نقش سليمه ترشی‌فروش مقابل دوربين عظیم جوانروح قرار گرفت. 

اين در حالی است که بخش‌های باقيمانده از نقش مسلم‌ابن‌عقيل که امين زندگانی آن را ایفا می‌کند، در لوکيشن شهر کوفه فيلمبرداری شده و داوود ميرباقری و گروهش هم اکنون مشغول گرفتن صحنه‌های شبانه مدائن هستند که تا ده روز ديگر ادامه خواهد داشت. 

محمد باقر آشتيانی، مدير توليد«مختارنامه» گفت:«ميرباقری سعی دارد در اين سريال ضمن دعوت از بازيگران پيشکسوت حتی برای ايفای نقشی کوتاه، مجموعه به يادماندنی از حضور آنان در کنار ديگر بازيگران «مختارنامه» به يادگار بگذارد.»

«مختارنامه» روايتي قيام مختار ابوعبيدثقفي ملقب به ابواسحاق است كه پس از حادثه عاشورا و همزمان با دوران خلافت يزيد به خونخواهي شهداي كربلا قيام می کند. 

اين سريال از دوران امام حسن مجتبی(ع) و انتقال آن حضرت به کوشک سفید نزد عموی مختار آغاز می‌شود که هم اکنون سازندگان این مجموعه در حال فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به کوشک سفيد‌(مدائن) در احمدآباد مستوفی هستند.

بنا بر اظهار مدير توليد اين مجموعه، فيلمبرداری اين سريال تا 4 ماه آینده ادامه خواهد داشت که طی اين مدت گروه فقط برای فیلمبرداری بخش هایی از واقعه کربلا، احمدآباد مستوفی را ترک خواهند کرد. 

گروه توليد اين مجموعه از مدتي قبل با استقرار در منطقه احمدآباد مستوفي فصل هاي مربوط به دارالاماره مكه، بازار مدائن و كوفه را در اين لوكيشن جلوي دوربين برده‌اند. 

همزمان مهدي حسيني‌وند در حال تدوين «مختارنامه» است و ايرج شهزادی نيز به عنوان مدير صدابرداری، صداگذاری مجموعه را به انجام می‌رساند، اما هنوز سازنده موسيقی «مختارنامه » قطعی نشده است. 

اين سريال را که ساخت آن از سال 82 آغاز شده و تا کنون ادامه دارد، محمود فلاح تهيه می‌کند و بازيگرانی چون فريبرز عرب‌نيا، فرهاد اصلانی، انوشيروان ارجمند، پرويز پورحسينی، مهدی فخيم‌زاده، رضا كيانيان، محمد صادقي، اكبر زنجانپور، رضا رويگري، عنايت شفيعي، فرخ نعمتی، بهزاد رحیم‌خانی، جعفر دهقان، بهناز جعفری، ويشکا آسايش، ژاله علو، آهو خردمند، فريبا کوثری، نسرين مقانلو و جمعي ديگر از در آن به ايفاي نقش پرداخته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما