تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۴۱۷۶

پخش چند تله‌تئاتر در ايام شهادت حضرت علی(ع)

پخش چند تله‌تئاتر در ايام شهادت حضرت علی(ع)
فرهنگ: كوی معرفت عنوان مجموعه تئاتر تلويزيونی است كه در روز شهادت حضرت علی(ع) از شبكه ۲ سيما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبكه ۲ سيما، مجموعه «كوی معرفت» در ۳ قسمت با نام‌های «انگشتری»، «ترس‌بزرگ» و «حضور دل» در اين ايام پخش خواهد شد.

تله ‌تئاتر «انگشتری» داستان يك انگشتر است كه به يك كشاورز رسيده و او نمی‌داند آن انگشتر منصوب به حضرت علی(ع) است. يك روز فرزند او انگشتری پدر را كه در خصوص نگهداری آن به او سفارش شده بود، گم می‌كند و اين موضوع ماجراهايی برای او پديد مي‌آورد.

اين تله‌تئاتر چهارشنبه ۱۰ شهريور ساعت ۹:۴۰ به مدت ۳۰ دقيقه پخش خواهد شد.

تله‌تئاتر «ترس بزرگ» هم حكايتی در مورد شهادت حضرت علی(ع) است كه برخی از ياران آن حضرت به‌دليل تنها گذاشتن آن امام در هنگام نماز صبح، نمی‌توانند خود را ببخشند و ترسی بزرگ آنها را فرا می‌گيرد.

اين تله‌تئاتر چهارشنبه ۱۰ شهريور ساعت ۲۲:۴۵ پس از اخبار سراسری به مدت ۴۰ دقيقه پخش می‌شود.

تله‌تئاتر «حضور دل» نيز در مورد فرد باايمانی به نام «پير» است كه با وجود اصرار دوستانش مبنی بر امام‌جماعت شدن محله‌شان، از پذيرفتن آن امتناع می‌كند و علت عدم پذيرش خود را شنيدن حكايتی از فردی به نام «شيخ» در مورد حضور قلب در نماز می‌داند.

اين تله‌تئاتر نيز جمعه ۱۲ شهريور ساعت ۷ صبح به‌مدت ۳۵ دقيقه پخش می‌شود. در ساخت اين تله‌تئاترها جعفر ميرنصيری (تهيه‌كننده)، بهمن داش‌تيموری (كارگردان تلويزيونی)، مجيد واحدی‌زاده (كارگردان هنری)، طاهر جهانگيری (نويسنده)، داور يوسفی، رحيم عليزاده و مهدی حبيب‌زاده (تصويربرداران)، همكاری كرده‌اند.

همچنین فيلم سينمايی «امام علی(ع)» به كارگردانی «داوود ميرباقری»، شب قدر از شبكه‌های جهانی جام جم پخش می‌شود.

نسخه سينمايی مجموعه تلويزيونی «امام علی(ع)» در ۹۰ دقيقه، سه شنبه ۱۰ شهريور ماه ساعت ۲۲:۳۰ از هر سه كانال شبكه جهانی جام جم پخش می‌شود.

در فيلم سينمايی «امام علی(ع)» داستان زندگی اميرالمومنين از شروع خلافت تا شهادت آن امام همام روايت می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما