تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۴۱۹۱

گروه های تعزیه خوانی نیازمند دوره‌های آموزشی و مساعدت نهادهای فرهنگی هستند

گروه های تعزیه خوانی نیازمند دوره‌های آموزشی و مساعدت نهادهای فرهنگی هستند
فرهنگ: معاون فرهنگی اداره كل ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: گروه‌های تعزیه‌خوانی استان علاوه بر نیاز به آموزش و کارگاه‌های علمی و اصولی، نیازمند همیاری و مساعدت سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی هستند.

انوشیروان پیشدار اظهار داشت: هم‌اکنون دشمنان اسلام برای تضعیف اعتقادات مردم مباردت به ایجاد انحرافات گسترده در مسائل دینی كرده‌اند که با تذکرات مقام معظم رهبری و هوشیاری دستگاه‌های فرهنگی این خطر تا حدودی برطرف شده است.

وی ضمن تاکید براهمیت تعزیه‌خوانی در فرهنگ شیعی، تصریح کرد: فلسفه اجرای تعزیه و زنده نگه داشتن قیام امام حسین و یاران با وفای ایشان قدمتی صد ساله در این استان دارد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد هرمزگان در ادامه بیان داشت: هم اکنون این استان در سطح کشور از بیشترین گروه‌های تعزیه‌خوانی بر خوردار است و ضرورت دارد برای ساماندهی دوباره این گروه‌ها رویه واحدی توسط تمام دستگاه‌های فرهنگی صورت پذیرد.

پیشدار ضمن مهم شمردن آسیب‌شناسی مستمر تعزیه‌خوانی استان افزود: با توجه به انحرافات ایجاد شده در حوزه تعزیه‌خوانی ضرورت دارد با آگاهی و درایت کامل نسبت به زدودن بدعت‌ها و انحرافات اقدام و این هنر والا را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی در پایان دیدگاه‌های حوزه های تعزیه‌خوانی را مدیریتی و ساختاری عنوان کرد و اظهار داشت: دو نوع دیدگاه در حوزه تعزیه‌خوانی وجود دارد که شامل دیدگاه مدیریتی و ساختاری است كه باید براساس اساسنامه تصحیح شود و دیگری بحث محتوایی است كه در این خصوص نیز باید به تصحیح نسخه‌های شبیه‌خوانی پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما