تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۴۲۲
نماینده یونسکو:

سامراء رمز همبستگی دو مذهب شیعه و سنی

سامراء رمز همبستگی دو مذهب شیعه و سنی
به گزارش خیمه، در اين ديدار نماينده يونسكو همچنين از تلاش دولت عراق برای حفظ امنيت در اماكن تاريخی اسلامی اين كشور در راستای اجرای عمليات بازسازی اين اماكن تشكر و قدردانی‌كرد. 

نخست‌وزير عراق در اين‌باره گفت: دولت عراق بودجه ويژه‌ای برای ادامه عمليات بازسازی اماكن مقدس سامراء درنظر گرفته‌است و آثار تاريخی اسلامی اين شهر برای ثبت در اين سازمان بين‌المللی شايستگی ويژه‌ای دارند.

نوری مالكی همچنين بازسازی سامراء را گام مهمی در جهت حفظ اتحاد بين گروه‌ها و طوايف مختلف عراقی توصيف‌كرد.

در اين ديدار نوری مالكی با اشاره به تلاش يونسكو و بسياری از كشورهای جهان برای بازسازی حرمين عسگريين و ديگر بخش‌های سامراء افزود: اين تلاش‌ها منجر به استقرار امنيت در عراق، مبارزه با تروريسم و تقويت يكپارچگی ملی خواهد‌شد.

يادآوری‌می‌شود چندی پيش، نمايندگان كشورهای مختلف در نشست شورای آثار تاريخی جهان، شهر سامراء را ميراث مشترك بشری اعلام‌كردند و حفظ و بازسازی آثار تاريخی اين شهر را خواستار شدند.

در بيانيه اين شورا، بارگاه و حرمين امامان شيعه، اماكن اسلامی اين شهر توصيف‌شده و با توجه به تخريب اين بارگاه در دو عمليات تروريستی جداگانه، اين شهر در شمار آثار مشترك جهانی در حال تخريب طبقه‌بندی شده‌است.

بنا بر گزارش خبرگزاری براثا عراق، سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد(يونسكو) 80 درصد اماكن تاريخی سامراء را نيازمند بازسازی اعلام كرده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما