تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۴۲۶۶

مفاد تعهدات بیمه در قبال حاجیان امسال اعلام شد

مفاد تعهدات بیمه در قبال حاجیان امسال اعلام شد
جامعه: مفاد تعهدات بیمه ایران در مورد بیمه عمر، حوادث، حوادث انفرادی، بیمه باربری و تأمین هزینه اعزام مجدد به حج تمتع اعلام شد.

در ایام حج امسال، قرارداد با بیمه زایران ایرانی با بیمه ایران منعقد شده است که براساس مفاد آن، حجاج ایرانی مطابق تعهدات تحت پوشش بیمه می‌شوند که جزئیات آن به شرح زیر است.

در بخش بیمه عمر، حوادث و درمان (سرمایه و تعهدات):

۱- در صورت فوت به هر علت هر یک از بیمه‌شدگان پرداخت غرامت به مبلغ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال ۱-۲- در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و کامل یا جزئی پرداخت غرامت تا سقف مبلغ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

۲- در صورت بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه پرداخت غرامت تا سقف ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

۳- هزینه مراجعت زایر بیمار، مصدوم یا فوت شده به شهر محل اعزام تا سقف ۴,۵۰۰,۰۰۰ ریال

۴- مدت پوشش هر یک از بیمه شدگان (زائرین، عوامل ستادی، عوامل اجرایی، روحانیون و کادر پزشکی) دو روز قبل از پرواز تا دو هفته پس از مراجعت خواهد بود، مشروط بر اینکه جهت ادامه درمان از عربستان و با تأیید مرکز پزشکی حج و معرفی نامه شرکت بیمه ایران به بیمارستان منتقل گردند.

۵- ادامه درمان زایرین بیمار که از عربستان به ایران مراجعت و به جهت طول درمان به استفاده از خدمات درمانی چون ارتوپدی، گچ گیری، خدمات تصویربرداری، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و خدمات سرپایی نیاز دارند تا پایان درمان در کشور ایران تحت پوشش بیمه هستند و می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه نموده و جبران خسارت حداکثر تا سقف ۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل تعهدات بیمه درمان زایران انجام می‌شود.

۶- بیمه گر متعهد گردیده نسبت به تهیه اقلام تدارکاتی، تبلیغاتی و فرهنگی زایرین حج مانند جاکفشی، جای گذرنامه، بروشورهای تبلیغاتی و توزیع در استان‌ها اقدام نماید.

۷- هزینه‌های مربوط به حمل و نقل بیماران در عربستان از کاروان تا بیمارستان ها یا تهیه داروهای مصرفی زایرین با دستور پزشکان مرکز پزشکی حج تا سقف ۲۰۰ ریال سعودی از طریق بیمه گر قابل پرداخت است. تبصره: مدیران محترم کاروان‌ها می‌بایست با ارائه مشخصات زایر اعم از نام و نام خانوادگی، شماره کاروان و همچنین ارائه تصویر صفحات گذرنامه نسبت به پرداخت هزینه مذکور اقدام و نهایتاً از طریق امور مالی دفتر نمایندگی سازمان در عربستان یا ستادهای مکه و مدینه با ارائه مدارک مثبته نسبت به تسویه حساب اقدام می‌شود.

۸- شرکت بیمه ایران متعهد گردیده در کلیه ایستگاه‌های پروازی کشور نسبت به استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با تجهیزات مناسب در زمان رفت و برگشت زایرین جهت ارائه خدمات درمانی و انتقال بیماران به بیمارستان‌های کشور تا پایان عملیات حج ۸۹ اقدام نمایند.

۹- کلیه عوامل ستادی، اجرایی، روحانیون، کادر مرکز پزشکی که در عربستان و در حال ارائه خدمات به زایرین هستند تا دو برابر سقف تعهدات بیمه‌ای زایرین و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش هستند.

بیمه باربری (سرمایه و تعهدات)

۱- اموال هر نفر از زایرین حج سال ۸۹ در زمان رفت تا مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال تحت پوشش بیمه است.

۲- اموال هر نفر از زایرین حج سال ۸۹ در زمان برگشت تا مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تحت پوشش بیمه است.

۳- حداکثر تعهد بیمه‌گر در طول مدت اعتبار این قرارداد ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است. بدیهی است این اعتبار بین کلیه زایرین مالباخته تقسیم می‌شود.

۴- غرامت گوشی تلفن همراه، دوربین‌های فیلمبرداری و عکسبرداری به میزان ۶۰% قیمت روز و تا سقف ۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال از سوی بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

۵- بار هر یک از زایرین از زمان رفت و تحویل بار به کاروان‌ها و تا زمان برگشت و تحویل بار به ایشان در کشور ایران تحت پوشش بیمه است. تبصره: در صورت مفقودی اشیاء و لوازم می‌بایست فرم اشیاء گمشده که توسط کاروان‌ها، ستادهای مکه و مدینه در اختیار زایرین قرار داده می‌شود تکمیل و پس از تأیید مدیر، روحانی و ستاد مکه یا مدینه و نیز حداکثر مدت سه ماه پس از مراجعت به ایران به دفاتر حج استان‌ها و در مرکز به واحد رفاه اداره کل پشتیبانی تحویل گردد. (نمونه فرم شماره ۱)

۶- وجوه نقد، طلا، جواهرات و اوراق بهادار و هر آنچه که ماهیت بار را ندارد از تعهدات بیمه گر خارج بوده و جبران خسارت نخواهد شد. تبصره : به منظور جلوگیری از بروز اختلاف و اعتراض زایرین الزامی است قبل از اعزام کاروان‌ها مواردی که جزء استثنائات قرارداد بوده و قابل پرداخت نیست به درستی و به دقت به زایرین اطلاع‌رسانی شود و همچنین از تأیید فرم‌هایی که در آن موارد فوق الذکر درج گردیده خودداری بعمل آید.

بیمه تأمین هزینه اعزام مجدد به حج تمتع

در خصوص زایرانی که پس از اعزام به مکه مکرمه و قبل از انجام مناسک حج تمتع سال ۸۹ به علل پزشکی یا شرعی به تشخیص مرکز پزشکی حج و بعثه مقام معظم رهبری قادر به انجام اعمال حج نمی‌گردند و پس از بازگشت به ایران در سال بعد قصد انجام اعمال حج تمتع را داشته باشند هزینه اعزام مجدد همان فرد به حج ۹۰ تا سقف ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به ازاء هر نفر و به تعداد ۱۰ نفر پرداخت می‌شود. (بدون پرداخت حق بیمه مجدد)

بیمه حوادث انفرادی تکمیلی زایرین

۱- زایرین حج تمتع می‌توانند در صورت تمایل علاوه بر پوشش‌های فوق الذکر نسبت به خرید بیمه‌نامه حوادث انفرادی اقدام نمایند. حق بیمه مربوطه مبلغ ۴۵,۰۰۰ ریال بوده که در اثر فوت به هر علت مبلغ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و نقص عضو و یا از کار افتادگی تا سقف فوق تحت پوشش می‌شوند.

۲- هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه در این بیمه نامه تا سقف ۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال قابل پرداخت است.

۳- پوشش مذکور در صورت درخواست زایرین بوده و می‌بایست مدیران کاروان‌ها از نمایندگی‌های بیمه ایران در سراسر کشور و یا سامانه‌ای که متعاقباً اعلام می‌شود تهیه نمایند و لیست افرادی که بیمه‌نامه انفرادی تکمیل دریافت نموده‌اند می‌بایست در مدیریت‌های محترم حج و زیارت نگهداری می‌شود تا در صورت لزوم مورد بهره‌برداری قرار گیرد. ضمناً در نظر است کلیه اطلاعات مربوط به اشیاء گمشده و زایرین متوفی و یا مصدوم همانند عملیات عمره در سیستم نرم افزاری بیمه زایرین ثبت و از این طریق پیگیری گردد که متعاقباً آدرس سایت و بخشنامه مربوطه ارسال می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما