تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۱
۰
کد مطلب : ۱۴۲۷۶

توقف صدور ويزا و رشد برق آسای زایران در عربستان سعودی

توقف صدور ويزا و رشد برق آسای زایران در عربستان سعودی
جهان: با رشد برق آسای توریست‌های خارجی متقاضی سفر به عربستان سعودی، مقامات این كشور صدور ویزا برای توریست‌هایی كه فقط علاقمند به بازدید از این كشور هستند را متوقف كرد.

مقامات كشور عربستان سعودی اعلام كردند كه تنها درسال ۲۰۰۸ بیش از شش هزار ویزا برای مردمی كه بیشتر برای شركت در مراسم عمره و یا دیدار از مسجد مدینه و حرم پیامبر اسلام(ص ) به سعودی سفر می‌كنند، صادر كرده‌اند كه این میزان در سال ۲۰۰۹ به بیست هزار ویزا افزایش یافته است.

كمیسیون توریسم و آثار باستانی عربستان سعودی اعلام كرد كه هر چند این روال ادامه دارد اما مدیر كمیته مشورتی ویژه سازماندهی سفرهای توریستی اعلام كرد كه این تصمیم و همچنین یافتن راه حل مناسبی برای رفع موانع موجود در سرمایه‌گذاری در بخش توریسم این كشور پس از عید فطر توسط مقامات مرتبط مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

بنا به همین گزارش برخی نمایندگان وابسته به گروه‌های شاغل در بخش توریسم عربستان كه از عدم صدرو ویزای توریستی خشمگین هستند اعلام كرده‌اند كه این تصمیم هیچ كمكی به توسعه توریسم داخلی نخواهد كرد.

از دیگر سو شاهزاده عبدالله گفته است كه طی سال‌های اخیر شاهد جهش برق‌آسایی در زمینه تعداد توریست‌هایی بوده‌ایم كه به طور نورمال از عربستان دیدن می‌كنند.

به گفته وی این تعداد از ۶۰۰۰ نفر به ۲۰ هزار نفر تنها در مدت یك سال افرایش یافته است و مقامات باید به جای خودداری از صدور ویزا از این گرایش فزاینده استقبال و آن را تشویق كنند.

در همین حال تعداد مسلمانانی كه از مسیرهای هوایی و دریایی و زمینی به عربستان سرازیر می‌شوند بیشتر طی ده روز آخر ماه رمضان رشد فزاینده‌ای داشته است.


ترمینال ویژه حج در فرودگاه بین‌المللی ملك عبدالعزیز روزانه ۹۵ پرواز دارد در حالی كه سایر پروازهای عادی آن ۷۶ مورد است.

به گزارش منابع فرودگاهی در عربستان در حدود ۱۵ هزار نفر روزانه از طریق فرودگاه‌های این كشور برای شركت در مراسم حج عمره به این عربستان سعودی می‌آیند درحالی كه آمار ترك كشور پس از انجام مراسم روزانه ۱۰هزار نفر است.

منابع آگاه همچنین اعلام كردند كه بیش از ۱.۴ میلیون مسافر تنها در فصل عمره و در ماه فوریه به عربستان وارد می‌شوند.

انتظار می‌رود كه این تعداد از توریست‌ها حداكثر تا ۲۸ ماه رمضان یعنی شبی كه امام مسجد جامع مكه قرائت قران را به پایان می‌برد، از كشور خارج شوند.
مرجع : خبرگزاری میراث فرهنگی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما