تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۴۳۰۸

افزايش هتل‌ها باهدف پاسخگويی به رشد سالانه زايران درعربستان

افزايش هتل‌ها باهدف پاسخگويی به رشد سالانه زايران درعربستان
جهان: تعداد اتاق هتل‌ها در كشور سعودی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به بیش از ۳۰۸ هزار اتاق تا سال ۲۰۱۴ افزایش می‌یابد. این درحالی است كه هتل‌های این كشور در سال ۲۰۰۸ تنها ۲۳۰ هزار اتاق گنجایش داشته است.

به گزارش« البوابه»همزمان با افزایش تلاش‌ها برای پذیرش و اسكان مسافران مذهبی دراین كشور كه سالانه بیش از ۶/۵ درصد افزایش می‌یابد تلاش مقامات عربستان نیز برای افزایش ظرفیت هتل‌های این كشور افزایش یافته است. این اقدامات خود بخشی از طرح‌های توسعه و تسریع توریسم و تسهیلات مهمان‌پذیری این كشور در محوطه‌های مذهبی است.

بنا به همین گزارش توریسم مذهبی در كشور عربستان همچنان مهم‌ترین بخش صنعت گردشگری است كه سالانه میلیون‌ها زایر مسلمان را به قصد زیارت امكان دینی روانه این كشور می‌كند.

مجموعه مهمان‌پذیری «المروا ریحانه»كه هتل برتر در كشور سعودی و از نزدیك‌ترین اقامتگاه‌ها به مسجد مقدس مكه است گزارش داده است كه شاهد ادامه روند رشد مسافرانی بوده است كه بر اثر افزایش ظرفیت مهمان‌پذیری این هتل در ۴۲۶ سوییت و اتاق مجلل این هتل اقامت داشته‌اند.

این هتل از جمله هتل‌های واقع در مجموعه برج‌های البیات است كه تحت حمایت مالی سلطان عبدالعزیز در نواحی پیرامون خانه كعبه در دست توسعه است.

این هتل علاوه بر ایام برگزاری مراسم حج در ماه رمضان نیز با موج تقاضا بریا اقامت و استفاده از تسهیلات اقامتگاهی مواجه است كه عمدتا از امارات، كویت، تركیه و مصر به این كشور سفر می‌كنند و به طور سنتی بزرگ‌ترین بازار توریسم سعودی را در ماه رمضان تشكیل می‌دهند.

به گفته «هانی خورشید»مدیر كل مجموعه اقامتگاهی «المروا ریحانه‌‌» این هتل كه نزدیك‌ترین اقامتگاه به خانه كعبه است، اكنون در جریان توسعه تسهیلات گردشگری موجود در نظر دارد سه رستوران درسطح استانداردهای جانی ونیز تسهیلات ترابری ویژه برای رفت و آمد به فرودگاه مكه ایجاد كند.

هتل جدید بخشی از مجموعه برج‌های البیات است كه شامل هفت برج است كه در مساحتی بالغ بر ۶.۱۵ میلیون متر مربع دردست احداث است.

عربستان سعودی سالانه حداقل ۲ میلیون زایر از ۱۶۰ كشور جهان به عنوان توریست مذهبی بخود جلب می‌كند كه در مراسم سالانه حج به شهر مكه سفر می‌كنند.

مقامات رسمی توریسم عربستان اعلام كرده‌اند كه درآمد توریسم عربستان تا پایان سال جاری میلادی به بیش از ۱۷.۶ میلیارد دلار افزایش می یابد. همچنین با ارزیابی شرایط جاری پیش‌بینی می‌كنند كه تا سال ۲۰۱۵ به ۱۱۸ میلیارد ریال سعودی برسد.
مرجع : خبرگزاری میراث فرهنگی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما