تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۴۲۹۷

۱۲۰ هزار عکس حج زایران ایرانی منتشر می‌شود

۱۲۰ هزار عکس حج زایران ایرانی منتشر می‌شود
جامعه: ۱۲۰ هزار عکس حجاج ايرانی در عمليات حج‌گزاری زایران مربوط به سال‌های ۷۰ تا ۸۸ از سوی مؤسسه فرهنگی - هنری مشعر بعثه مقام معظم رهبری منتشر می‌شود.

مؤسسه فرهنگی ـ هنری «مشعر» بعثه مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۳ به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد؛ تولید محصولات فرهنگی و هنری در قالب تألیف و چاپ کتب مختلف با موضوع حج، تولید مجموعه آثار سمعی و بصری در قالب سی‌دی، دی‌وی‌دی و نرم‌افزارهای آموزشی مربوط به حج، پوشش صوتی و تصویری اعمال و مناسک حجاج ایرانی در ایام حج تمتع و عمره از جمله اقدامات مؤسسه مشعر است.

آثاری همچون سی‌دی و دی‌وی‌دی «مناسک حج»، «آموزش مناسک حج»، «سفر عشق»، «حج قدیم»، «همراه با بقیع»، «اماکن زیارتی مدینه منوره»، «اماکن مکه مکرمه»، «زایرین آفتاب»، «توصیه‌هایی به زایرین» و «آموزش ۳ بعدی مناسک حج» از جمله آثار و تولیدات موسسه مشعر است.

هم‌اکنون مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر در شهرهای مکه، مدینه و دمشق دارای دفتر نمایندگی است و در آینده دفتر نمایندگی این مؤسسه در عتبات عالیات عراق نیز راه‌اندازی خواهد شد.

پخش زنده مناسک حجاج ایرانی در حج تمتع و اعمال عمره در قالب مراسم‌های دعای کمیل، عرفه و ... توسط این مؤسسه با همکاری سازمان صدا و سیما هر ساله انجام می‌شود.

* راه‌اندازی سایت مشعر در آبان ‌ماه

سایت اینترنتی مؤسسه مشعر  نیز  از نیمه اول مهر ماه سال جاری و پیش از آغاز مناسک حج ۸۹ راه‌اندازی خواهد شد.

دست‌اندرکاران این سایت پیش‌بینی کرد‌ه‌اند با راه‌اندازی سایت مشعر، آرشیو کامل عکس‌های اعمال و مناسک حج و حج‌گزاری زائران ایرانی که توسط بعثه مقام معظم رهبری از سال ۸۷ تا سال ۸۸ تهیه شده از طریق این سایت ارائه شود.

این آرشیو شامل ۱۲۰ هزار قطعه عکس از عکس‌های زائران ایرانی در مکه، مدینه، سوریه و عتبات عالیات خواهد بود و همچنین یک آرشیو عکس‌های قدیمی شامل حدود ۵ هزار عکس مربوط به عملیات حج‌گزاری زائران ایرانی قبل از دهه ۵۰ نیز از طریق این سایت در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است تاکنون آلبوم مصور حج زائران ایرانی در قالب ۹ جلد توسط مؤسسه مشعر منتشر شده است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما