تاریخ انتشار
شنبه ۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۹
۰
کد مطلب : ۱۴۳۳۳

اجلاس بين‌المللی حج در الجزائر آغاز شد

اجلاس بين‌المللی حج در الجزائر آغاز شد
جهان: اجلاس بين‌المللی حج با موضوع «حج و تأثيرات تربيتی و اخلاقی آن» با حضور انديشمندان و شخصيت‌‌های سياسی و فرهنگی ايران و الجزائر در سالن «دارالامام» شهر الجزيره آغاز شد.

«حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعلی قاضی‌عسگر» نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت در مراسم افتتاحيه اجلاس بين‌المللی حج، برگزاری اين اجلاس را زمينه موفقی برای گسترش روابط دينی برشمرد و گفت: توجه به فرهنگ با موضوع حج عامل مؤثری در تحكيم روابط ايران و الجزائر خواهد بود.

وی افزود: حج، دارای ظرفيت‌‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف است كه همفكری درباره اين ظرفيت‌ها باعث ارتقاء جوامع اسلامی و بهره‌مندی مسلمانان از مواهب آن می‌شود.

نماينده ولی‌فقيه در امور حج و زيارت گفت: پيش از آنكه جوامع غربی به سبك امروزی به دنبال راه‌اندازی سازو كاری برای گردهمايی انسان‌ها باشند، خداوند متعال با قرار دادن مكانی به نام مكه در نقطه‌ای امن، زمينه‌ای را فراهم كرد كه مسلمانان هر سال دورهم جمع شوند.

در ادامه مراسم افتتاحيه نيز وزير امور دينی الجزائر در سخنانی از تلاش ايران برای برپايی اين اجلاس قدردانی كرد و گفت: حج می‌تواند زمينه مناسبی برای گسترش روابط فرهنگی دو كشور باشد.

وی افزود: حج تأثيرات عميقی بر جامعه اسلامی دارد كه بهره‌مندی از اين تأثيرات نيازمند برنامه‌ريزی است و اين گونه اجلاس‌ها می‌تواند محل تبادل تجربه‌ها و هم‌انديشی باشد.

در اين اجلاس «مهدی مصطفوی» رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «علی ليالی» رئيس سازمان حج و زيارت، وزير امور دينی الجزائر و ديگر مقامات و شخصيت‌های علمی و فرهنگی اين كشور حضور دارند.

علی ليالی رئيس سازمان حج و زيارت با ارائه مقاله‌ای با موضوع «سازماندهی امور حج و تأثيرات آن در بهره‌مندی معنوی و فرهنگی حجاج» در اجلاس بين‌المللی حج، تأكيد كرد: سازمان حج و زيارت جمهوری اسلامی ايران مأموريت دارد تمام زمينه‌ها را برای آرامش و امنيت انجام مناسك حج فراهم كند.

وی افزود: برگزاری گردهمايی، تشكيل كلاس‌های آموزشی، برپايی نمادين مناسك،‌ در نظرگرفتن روحانی برای كاروان‌ها، اسكان مناسب، خدمات پروازی مطلوب و ارائه خدمات درمانی، مخابراتی، بانكی از جمله فعاليت‌هايی است كه سازمان حج و زيارت جمهوری اسلامی ايران برای آسايش خاطر حجاج انجام می‌دهد.

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: تلاش ما اين است كه همه زمينه‌های مناسب را برای برگزاری بهتر مناسك حج فراهم كنيم.

اجلاس بين‌المللی حج با موضوع «حج و تأثيرات تربيتی و اخلاقی آن» با همكاری بعثه مقام معظم رهبری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ سازمان حج و زيارت، سفارت جمهوری اسلامی ايران در الجزائر برگزار می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما