تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۴۳۵۹

سالانه ۲۵ میلیون زایر به کربلا سفر می‌کنند

سالانه  ۲۵ میلیون زایر به کربلا سفر می‌کنند
جهان: آمال الدین مجید الهِر استاندار کربلا، در دیدار با احمد عجم استاندار قزوین اظهار داشت: در حوزه گردشگری دینی اگر سالیانه تنها ۱۰ درصد از شیعیان جهان وارد کشور عراق شوند ما باید بالغ بر۴۰ میلیون زایر داشته باشیم در حالی که این رقم در حال حاضر نزدیک به ۲۵ میلیون نفر است.

وی افزود: از دهه ۱۹۸۰ جهشی علمی و اقتصادی در سطح منطقه ایجاد شده است که این روند رشد و جهش در کشور عراق برای مدت کوتاهی در دوره حکومت حزب بعث متوقف شد.

استاندار کربلا تصریح کرد: این واقعیت موجب شده است که نسبت به کشورهای همسایه بین ۲۰ تا ۳۰ سال از نظر اقتصادی دچار عقب‌ماندگی شویم اما این امر باعث نمی‌شود که فرصت‌های جدید اقتصادی را از دست بدهیم.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین زایران کربلا از کشور ایران هستند بطوری که در مراسم اربعین امام حسین‌(ع) بالغ بر۲۰۰ هزار ایرانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند اما تعداد زایران سایر کشورها نیز روند رو به رشدی پیدا کرده است.

آمال الدین مجید الهِر با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهر کربلا اظهار داشت: فرصت‌های اقتصادی زیادی در شهر کربلا برای سرمایه گذاری وجود دارد که صنایع غذایی؛ مصالح ساختمانی؛ امور آب؛ برق و انرژی از جمله محوری‌ترین این حوزه‌ها است.

وی در پایان اظهار داشت: همانطور که ایران در سایه تلاش و نوآوری توانسته است از یک کشور وارد کننده به یک کشور تولید کننده و با توان بالای صادراتی ارتقاء یابد امیدواریم که بتوانیم با همکاری ایرانیان، عراق را به یک کشور تولید کننده و صادر کننده محصولات تبدیل کنیم.

استاندار کربلا و هیئت اقتصادی همراه در سفر سه روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از واحدهای صنعتی استان در نشستی با رئیس اتاق بازرگانی و صنعتگران و صادرکنندگان راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی را بررسی خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما