تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۴۴۲۹
مدير راهبردی و امور زيارتی سازمان حج و زيارت:

حذف يا تقليل سفر به عتبات عاليات در حوزه‌ اختيار ما نيست

حذف يا تقليل سفر به عتبات عاليات در حوزه‌ اختيار ما نيست
جامعه: مدیركل امور بین‌الملل و راهبردی امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: حذف یا تقلیل سفر به عتبات عالیات عراق در حوزه‌ اختیار این سازمان نیست و مقامات عالی كشور باید در این‌باره تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری درباره‌ مسائل مطرح‌شده از سوی اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس درباره‌ حذف یا تقلیل سفر به عتبات عالیات عراق تا تأمین امنیت زایران ایرانی از سوی دولت عراق، اظهار كرد: هیئتی از اعضای این كمیسیون به عتبات عالیات سفری داشتند. تا كنون دو نشست درباره‌ این موضوع برگزار شده است و بررسی‌ها هم‌چنان ادامه دارد.

او درباره‌ی تأمین امنیت زایران ایرانی در عراق، گفت: سازمان با تعدادی از شركت‌های امنیتی عراقی قرار‌داد دارد و نیروهای این شركت‌ها در تمام مسیرها، زایران و اتوبوس‌های آن‌ها را همراهی می‌كنند.

شهسواری هم‌چنین در پاسخ به این پرسش كه آیا این شركت‌ها توان تأمین امنیت زایران را به‌صورت ۱۰۰ درصد دارند؟ بیان كرد: باید روی این شركت‌ها نظارت شود. البته این شركت‌های امنیتی باید استاندارد و توانمند باشند و مراجع مربوط در عراق آن‌ها را تأیید صلاحیت كنند و ما با آن‌ها قرارداد امضا كنیم.

او تأكید كرد: سازمان حج و زیارت و دولت روی این شركت‌ها نظارت دارند؛ اما عراق شرایط خاص خود را دارد و آبستن حوادث گوناگون است. به همین دلیل، گاهی ممكن است در این كشور اتفاق‌هایی بیفتد كه از اختیار ما خارج است.

مدیركل امور بین‌الملل و راهبردی امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: ما در عراق شركت امنیتی ایجاد نمی‌كنیم. بنابراین باید با شركت‌های امنیتی عراقی قرار‌داد ببندیم. ما در حد توان خود تلاش می‌كنیم شرایط امنیتی را برای زایران فراهم كنیم.

شهسواری درباره‌ احتمال كوتاهی برخی شركت‌های امنیتی عراقی، اظهار كرد: نمی‌گویم شركت‌های امنیتی عراق كوتاهی نمی‌كنند، ولی باید مراقب آن‌ها باشیم تا كوتاهی نكنند. البته همواره روی این شركت‌ها نظارت وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما