تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۹
۰
کد مطلب : ۱۴۴۶۶

لزوم تقويت امنيت و تسهيل تردد زایران عتبات عاليات

لزوم تقويت امنيت و تسهيل تردد زایران عتبات عاليات
جامعه: دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان با اشاره به مشكلات موجود در تردد زایران ایرانی، تلاش بیش از پیش دولت عراق جهت افزایش امنیت و ارائه تسهیلات بخصوص در مناطق مرزی دو كشور را خواستار شد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سعید جلیلی عصر دیروز (شنبه) در دیدار با جواد بولانی وزیر كشور عراق با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی و تمدنی بین ایران و عراق، بر تقویت مناسبات دو كشور در عرصه‌های مختلف تأكید كرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان در این دیدار با ابراز تأثر از رنج‌های ملت عراق در دوران دیكتاتوری و اشغالگری ابراز امیدواری كرد با پیشرفت روند امنیتی این كشور پس از خروج اشغالگران، شاهد موفقیت‌های روزافزون دولت و ملت عراق در عرصه‌های گوناگون باشیم.

وی با اشاره به مشكلات موجود در تردد زایران ایرانی، تلاش بیش از پیش دولت عراق جهت افزایش امنیت و ارائه تسهیلات بخصوص در مناطق مرزی دو كشور را خواستار شد.

وزیر كشور عراق نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند امنیتی كشورش پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریكایی، از مساعدت‌های برادرانه جمهوری اسلامی ایران به عنوان هم‌پیمان راهبردی ملت عراق در دوران دیكتاتوری صدام و پس از آن صمیمانه تشكر كرد و خواستار تقویت همكار‌‌ی‌ها و انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در زمینه مسائل امنیتی شد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما