تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۴۵۹۱

امنیت عراق تامین نیست یا امنیت زایران ایرانی؟

امنیت عراق تامین نیست یا امنیت زایران ایرانی؟
در حالی که «نوری‌المالکی» نخست وزير تازه انتخاب شده‌ عراق در ايران به سر می‌برد، عدم امنيت در عراق باز هم باعث آسيب ديدن زایران ايرانی در عراق شد.

۱۵تن از شهرواندان ايرانی که به قصد زيارت به عراق سفر کرده و با اتوبوس در سطح شهر بغداد تردد می‌کردند به علت انفجار بمبی که در دو اتوبوس حامل اين زایران کار گذاشته شده‌بود زخمی و مجروح شدند.

يکی از اين بمب‌ها در اتوبوسی منفجر شد که هتل «سعدون» بغداد را به مقصد کربلا ترک می‌کرد.

به گزارش پرس تی‌وی، جواد خانی نماينده‌ي سازمان حج و زيارت اعلام کرد اين انفجار باعث مجروح شدن دست کم چهار تن از هموطنان‌مان شده‌است.

همچنين واحد مرکزي خبر از زخمي شدن دو هموطن ديگر در انفجار ديگري در يک اتوبوس در هتل سعدون، در حالي که زایران ايرانی براي سوار شدن به اتوبوس آماده ‌می‌شدند، خبر می‌دهد.

در عين حال اسوشيتد پرس تعداد مجروحان اين دو حادثه را ۱۵ايراني و وزير کشور عراق ۱۲ ايرانی را آسيب ديدگان اين دو حادثه اعلام کرده‌اند.

در عين حال خبرگزاري مهر از خنثي شدن بمبی ديگر که به هدف آسيب رساندن به زایران ايرانی در اتوبوس آنها کار گذاشته‌شده بود خبر می‌دهد.

اوايل هفته‌ گذشته نيز هفت زایر ايرانی در انفجار ديگری درعراق زخمي شده‌بودند.

همچينين در دو انفجار ديگر در عراق چهار نفر کشته و چندين نفر زخمی شدند.

به گفته‌ مقامات شهر تکريت انفجار يک بمب در نزديکی منازل مسکونی سه پليس پليس در تکريت زادگاه صدام حسين فرزند شش ماهه يکی از اين افسران پليس و سه عضو ديگر خانواده‌اش کشته‌شدند. در اين انفجار برادر خواهر و خواهرزنِ «قيص الرشيد» افسر پليس تکريت کشته‌شده‌اند.

همچنين انفجار در يک ايستگاه بازرسي در شمال بغداد باعث زخمي شدن دو عضو شوراي بيداري عراق شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما