تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۴۶۳

«هلال كاروان» توسط اركستر سمفونيك تهران در تالار وحدت اجرا می شود

«هلال كاروان» توسط اركستر سمفونيك تهران در تالار وحدت اجرا می شود
به گزارش خیمه، سعيد ذهنی با اعلام اين خبر گفت: «هلال كاروان» شامل پنج قطعه موسيقی است كه از حج ناتمام امام حسين(ع) تا شهادت اين امام را روايت می‌كند. 

وی افزود: اين برنامه از روز شنبه 27 بهمن تا اول اسفند ماه امسال در تالار وحدت اجرا می‌شود كه به جز روز اول در روزهای بعد دو سانس روی صحنه می‌رود.

ذهنی كه آهنگسازی اين قطعات را انجام داده و برای اين برنامه اركستر سمفونيك را رهبری می‌كند، از قافله، حر، عطش، علمدار و وداع به عنوان قطعات اين برنامه نام برد.

وی گفت: اين برنامه با تركيبی از سازهای ايرانی و غيرايرانی، همچنين بهره‌گيری از خط آواز سنتی ايرانی اجرا می‌شود كه «علی مينوسپهر» تك خان آواز سنتی ايرانی در اين برنامه است و گروه نغمه سرايان عاشورايی و گروه كر دفتر موسيقی نيز به عنوان همخوان اين اركستر را همراهی خواهند كرد.

آهنگساز نمايش در قاب ماه افزود: ارائه اين نوع تركيب در موسيقی تازگی و ويژگی‌های خاص خودش را دارد كه با پرداختن به مضامين معنوی و مذهبی می‌توان از سازهای ايرانی و اركستر سمفونيك بهره گرفت.

ذهنی ادامه داد: اين برنامه بدون حركات موزون و كلام است و فقط خطوط سازی و آوازی سنتی با طراحی نور و طراحی افكنی انجام می‌شود.

وی در ادامه از همكاری و حمايت معانت امور هنری و دفتر موسيقی برای اجرای اين برنامه قدردانی كرد و گفت: متأسفانه هنوز موسيقی، به ويژه در اين عرصه به جايگاه واقعی خود نرسيده است و البته در اين راستا ابزار به تنهايی نمی‌تواند راه گشای امور باشد بلكه شيوه و نحوه به كارگيری ابزار و آلات در عرصه موسيقی مذهبی بسيار مورد اهميت است.

بنا بر گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ذهنی ضرورت و اهميت ارائه آثار موسيقيايی در عرصه معنوی و مذهبی را خاطرنشان ساخت و افزود: ارائه اين قبيل آثار می‌تواند راه گشای فعاليت اركستر سمفونيك و ساير گروه‌ها حتی در ايام محرم و ديگر ايام مقدس و سوگواری باشد كه اين خود تكيه بر شيوه به كارگيری ابزار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما