تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۶
۰
کد مطلب : ۱۴۶۷۲

۹۰ دوربین حرکات زایران در جمرات را کنترل می‌کند

۹۰ دوربین حرکات زایران در جمرات را کنترل می‌کند
جهان: وزارت امور شهری و روستایی عربستان اعلام کرد طبقه پنجم پل جمرات در منا در طول فصل جاری حج به روی زایران گشوده ‌شده و ۹۰ دوربین مدار بسته عملیات رمی جمرات را کنترل می‌کند.

حبیب زین‌العابدین معاون وزیر امور شهری و روستایی عربستان گفت: برای پرهیز از ماندن زایران زیر دست و پا و به وجود آمدن برخی حوادث ناگوار به علت ازدحام جمعیت در طول این مراسم سالانه مورد تأکید قرار داد و از تمام زایران خواست تمام اصول مربوط به ایمنی را رعایت کنند تا رفتار غیرمسئولانه آنها برای مسئولان حج و سایر حاجیان مشکلی ایجاد نکند.

در حال حاضر جمرات دارای ۹۰ دوربین است که حرکت زایران را مورد نظارت قرار می‌دهند تا از حوادثی که در اثر ازدحام جمعیت به وجود می‌آید جلوگیری کنند. این دوربین‌ها مسئولان حج را قادر می‌سازند تا به ارزیابی این امر بپردازند که هر طبقه از این پل ظرفیت چند زایر را دارد.

معاون وزیر امور شهری و روستایی عربستان یادآور شد: در پل جمرات وسائلی برای حمل زایران با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده تا به آنها در انجام این مهم کمک کنیم.

سرلشگر منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان برخی طرح‌های جدید را برای کنترل جمعیت در جمرات و همچنین در مطاف (‌فضای طواف اطراف کعبه) و مسعی (‌فضای میان صفا و مروه) تبیین کرد و گفت: از ۵/۲ میلیون نفری که هر ساله برای انجام مراسم حج وارد عربستان می‌شوند، ۷۰۰ هزار نفر با پای پیاده به اماکن مقدس می‌روند اما در این میان ۷۵ هزار اتوبوس و سایر وسائل نقلیه برای حمل و نقل سایر زایران نیز در نظر گرفته شده است.

مسجد الحرام در مکه ظرفیت ۷۰۰ هزار نمازگزار را داشته در حالی که مطاف ظرفیت ۵۳ هزار نفری و مسعی ظرفیت ۱۱۸ هزار نفری دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما