تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۴۶۹۷

نهضت عاشورا در «رمز جاودانگی» تصویر می‌شود

نهضت عاشورا در «رمز جاودانگی» تصویر می‌شود
فرهنگ: برنامه ترکيبی «رمز جاودانگي» به تهيه‌کنندگی «امان الله پيش‌نماززاده» ويژه ماه محرم انگليسی زبانان شبکه جهانی سحر تهيه می‌شود.

این برنامه با هدف آشناسازی مخاطبان با وقایع عاشورا و عظمت حماسه کربلا، در ۱۰قسمت۳۰ دقیقه‌ای ویژه دهه اول محرم سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر تهیه می‌شود.

امان‌الله پیش‌نماززاده تهیه کننده ویژه برنامه رمز جاودانگی درخصوص این برنامه گفت: با توجه به آنکه ماه محرم همواره از جایگاه ویژه‌ای در میان همه مسلمانان جهان برخوردار بوده، لذا این ویژه برنامه می‌کوشد تا مخاطبان را با رویدادهای ماوقع در روز عاشورا و عظمت حماسه کربلا آشنا سازد؛ در این ویژه برنامه، نکات، مولفه‌ها و ویژگی‌هایی که موجب شده قیام حسینی و جریان نهضت عاشورا تا به اکنون در میان ملل مسلمانان جهان به ویژه شیعیان و به عبارت دیگر در تاریخ جاودانه شود، توسط کارشناس مذهبی برنامه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

تهیه کننده رمز جاودانگی در ادامه به بخش‌های مختلف این ویژه برنامه اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه ترکیبی «رمز جاودانگی» از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که در بخش نخست، مجری کارشناس برنامه به روایت تاریخی نهضت عاشورا و رشادت‌ها، ایثارها و فداکاری‌هایی که در جریان واقعه جان‌گداز عاشورا به وقوع پیوسته، پرداخته و همچنین در مدح و مظلومیت حضرت سیدالشهداء(ع) مطالبی را بیان می‌کند. در بخش دیگری از این ویژه برنامه، حجت الاسلام و المسلمین «بی‌ریا» کارشناس مذهبی برنامه و استاد حوزه و دانشگاه نیز به شرح و تفسیر جامع «زیارت وارث» می‌پردازند.

پیش‌نماززاده همچنین افزود: پخش گزارش مردمی و مصاحبه با مسلمانان غیر شیعه به‌ویژه اهل تسنن درخصوص جایگاه والای امام حسین(ع) و نهضت عاشورا، روایت فرازهایی از سفرنامه امام حسین(ع) از شهر مکه تا نینوا و بالاخص وقایع و رویدادهای ویژه ده روز اول ماه محرم الحرام به صورت گرافیکی و در قالب نریشن تصویر، پخش نوحه و مداحی‌های گوناگون در مدح و توصیف امام حسین(ع) به زبان انگلیسی، پخش وله‌های تصویری و نیز نریشن تصویر با مضمون معرفی یاران برجسته و باوفای امام حسین(ع) و روز شمار عاشورا از جمله آیتم‌های مختلف این ویژه برنامه به شمار می‌رود.

نویسندگی ویژه برنامه «رمز جاودانگی» را نوید معصومی برعهده داشته و در حال حاضر ۵۰ درصد از مراحل پیش تولید این ویژه‌برنامه به انجام رسیده است ضمن آنکه ضبط این ویژه برنامه، از ۱۱ آبان ماه جاری برای سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر آغاز می‌شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما