تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۴۷۰۳

سالانه ۵/۲ ميليون نفر به حج و عتبات مشرف می‌شوند

سالانه ۵/۲ ميليون نفر به حج و عتبات مشرف می‌شوند
جامعه: معاون توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبري گفت: سالانه ۵/۲ ميليون نفر به حج، عمره و عتبات عاليات مشرف می‌شوند.

فلاح زاده معاون توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبری شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه سالانه ۵/۲ ميليون نفر به حج، عمره و عتبات عاليات مشرف می‌شوند گفت: اين ميزان زایر در حد امكاناتی است كه می‌توان اعزام كرد.

وی با بيان اينكه از ظرفيت حج آن طور كه بايد، استفاده نمی‌شود گفت: بايد با برنامه‌ريزی دقيق از ظرفيت حج در حوزه‌های مختلف استفاده كرد.

معاون توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبری افزود: اگر از ظرفيت حج به درستی استفاده شود نه تنها مشكلات جهان اسلام برطرف خواهد شد بلكه افق‌های روشنی برای رشد و تعالی امت اسلام پديدار خواهد شد.

فلاح زاده در ادامه با اشاره به تغيير ساختار در بعثه مقام معظم رهبری گفت: در سال جاری كه به نام سال همت مضاعف و كار مضاعف نامگذاری شده است، بعثه مقام معظم رهبری از پنج معاونت به سه معاونت كاهش پيدا كرده است.

وی افزود: نتيجه اين كار كاهش ۲۰ درصدی پست‌های سازمانی بعثه شد.

فلاح زاده تصریح كرد: اين ميزان كاهش پست سازمانی موجب شد تا تقريبا ۱۲۰ نفر از اعضای بعثه در سفر حج تقليل پيدا كرده و به جای آن حجاج عادی به سفر حج بروند.

وی افزود: سرپرستي حجاج دارای تشكيلات خاصی است كه در امور فرهنگی به طور مستقيم زيرنظر نماينده ولی‌فقيه انجام وظيفه می‌كند و در امور ديگری مانند هيئت پزشكی، حمل و نقل و... به طور غير مستقيم بر امور اجرايی نظارت می‌شود.

معاون توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبری همچنين به تدوين سند توسعه حج اشاره كرد و گفت: با توجه به ظرفيت و گستره حج با جمع‌آوری نقطه نظرات امام راحل و مقام معظم رهبری در حال تدوين سند توسعه حج هستيم كه مراحل پايانی آن در حال طی شدن است.

وی همچنين با اشاره به جايگاه حج گفت: به منظور دستيابی به جايگاه والای حج به دنبال ايجاد پژوهشكده حج و زيارت هستيم كه با راه اندازی آن می‌توان با پژوهش‌های صورت گرفته به جايگاه رفيع حج دست يافت.

فلاح‌زاده گفت: يكی از حوزه‌های كاری اين پژوهشكده می‌تواند اين باشد كه چگونه می‌توان فرهنگ حج را در داخل كشور نهادينه كنيم.

معاون توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبری در خاتمه در پاسخ به اين سئوال كه علت قطع سهميه عمره دانشجويی دختران چيست گفت: عربستان قانونی دارد كه به خانم‌هايی كه محرم به همراه ندارند اجازه نمی‌دهد به اين كشور سفر كنند لذا فعلا با توجه به ظرفيت و سهميه حجاج دانشجويان دختر مجرد نمی‌توانند به حج اعزام شوند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما