تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۴۶۶۵

افزایش بیش از دوبرابری سهمیه عمره دانشجویی

افزایش بیش از دوبرابری سهمیه عمره دانشجویی
جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از افزایش بیش از دو برابری سهمیه عمره مفرده دانشگاهیان در مقایسه با پارسال خبر داد.

غلامرضا خواجه ‌سروی گفت: این تعداد، پارسال کمتر از ۱۰ هزار نفر بود و امسال به ۲۵ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: پارسال شیوع آنفلوانزای نوع آ، از علل کاهش اعزام دانشگاهیان به حج عمره بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: به علت شرایطی که عربستان تعیین کرده است، امسال نمی توانیم دختران مجرد را به عمره اعزام کنیم.

خواجه سروی گفت: ۱۰ هزار نفر از دانشگاهیانی که به عمره مشرف می شوند، پسران مجرد، ۱۲ هزار زوج دانشجو و سه هزار نفر از استادان دانشگاه‌ها هستند.

وی، هنگام اعزام دانشگاهیان را به عمره از اواخر بهمن امسال تا اردیبهشت سال آینده اعلام کرد و از اختصاص تسهیلات قرض الحسنه بانکی ۶ میلیون ریالی به هریک از افراد اعزامی به عمره دانشگاهیان خبر داد.

۳۹ درصد سفرهای عمره امسال به دانشجویان دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم، ۳۳ درصد به دانشجویان دانشگاه آزاد، هشت درصد به دانشجویان دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت و ۲۰ درصد به دانشجویان دانشگاه های نظامی، غیرانتفاعی، غیر دولتی و مؤسسات آموزش عالی که زیر نظر وزارت علوم نیستند، اختصاص یافته است.

مراسم نمادین قرعه کشی حج عمره دانشگاهیان، امروز برگزار شد و اسامی انتخاب شدگان از چهارم آبان در پایگاه اطلاع رسانی لبیک اعلام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما