تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۵
۰
کد مطلب : ۱۴۸۰۰

دومين سوگواره استانی عكس عاشورائيان برگزار می‌شود

دومين سوگواره استانی عكس عاشورائيان برگزار می‌شود
ایران‌زمین: دومين سوگواره استانی عكس عاشورائيان با موضوع مراسم تاسوعا و عاشورای حسينی از ديد عكاسان در سيستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

«مسعود شيخ‌ويسی»، مسئول واحد عكس حوزه هنری سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب گفت: به همت حوزه هنری سيستان و بلوچستان، دومين سوگواره استانی عكس عاشورائيان با موضوع مراسم تاسوعا و عاشورای حسينی از ديد عكاسان در سيستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مسئول واحد عكس حوزه هنری سيستان و بلوچستان افزود: داستان نهضت حسينی و قصه‌ جان‌سوز ايثار و شهادت امام حسين(ع) و ياران وفادارش، آن‌چنان بر قلب‌ها تاثير گذارده كه پس از چهارده قرن نه تنها غبار كهنگی و فراموشی را بر خود نديده كه به تفكری ماندگار تبديل شده و هر سال با حلول هلال محرم، خون پاك شهيدان كربلا در رگ‌های تاريخ جوششی تازه می‌يابد و تشنگان حقيقت را شيفته‌تر می‌سازد.

وی بيان كرد: دقت و لطافت هنر از يك سو و جلوه‌های بی‌‌شماری از عشق‌، دلدادگی‌، محبت‌، ادب، جوان‌مردی و ايثار كه در حماسه كربلا متجلی است از سوی ديگر، سوژه‌های بسياری را دست مايه هنرمندان عرصه‌های مختلف قرار داده و اين تفكر ماندگار را در طول تاريخ با جلوه‌هايی از هنر انسانی و متعهد عجين نموده است.

وی اظهار كرد: حوزه ‌هنری استان سيستان و بلوچستان قصد دارد دومين سوگواره عكس عاشورائيان را با هدف تبليغ فرهنگ سترگ عاشورا و تبيين رابطه مردم با امام حسين(ع) از نگاه دوربين برگزار نمايد.

شيخ‌ويسی در پايان تأكيد كرد: هنرمندان و علاقه‌مندانی كه تمايل به شركت در دومين سوگواره عكس مذكور را دارند می‌توانند با مراجعه به سايت حوزه‌ هنری استان از شرايط شركت در اين مسابقه اطلاع حاصل كنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما