تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۴۸۰۵

تأكيد امام جمعه نجف بر زيارت حرم امام حسين(ع) در روز عرفه

تأكيد امام جمعه نجف بر زيارت حرم امام حسين(ع) در روز عرفه
جهان: «سيد صدرالدين قبانچی»، امام جمعه نجف اشرف، بر اهميت و ارزش روز عرفه و زيارت حرم مطهر اباعبدالله الحسين(ع) در اين روز بزرگ تأكيد كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی «القبانچی»، «سيد صدرالدين قبانچی» در خطبه‌های نماز جمعه ديروز، ۲۱ آبان‌ماه، در حسينيه «الفاطميه» نجف اشرف با اعلام اين مطلب گفت: بر اساس روايات مستند از اهل بيت‌(ع)، خداوند متعال در روز عرفه، قبل از اين ‌كه به اهل عرفه نظر بيندازد، به زایران مرقد مطهر امام حسين(ع) توجه دارد.

وی در ادامه به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اشاره كرد و گفت: براساس حديثی مستند از «جابر بن عبدالله الانصاری» از صحابه پيامبر(ص)، رسول اكرم(ص) امام پنجم شيعيان را به لقب «الباقر» ملقب كرد.

امام جمعه نجف اشرف همچنين، به سالروز شهادت مسلم بن عقيل(ع) اشاره و تصريح كرد: مسلم بن عقيل نخستين مظلوم و شهيد واقعه طف بود و وی كه برای گرفتن بيعت از كوفيان به شهر كوفه سفر كرد، در آن جا به شهادت رسيد.

سيد صدرالدين القبانچی به شهادت رسيدن تعدادی از شهروندان عراقی و زائران ايرانی در شهرهای نجف، كربلا و بصره را به خانواده‌های قربانيان تسليت گفت و خاطرنشان كرد: اقدامات تروريستی مانع اراده مردم عراق برای پيمودن مسير توسعه و پيشرفت نخواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما