تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۱
۰
کد مطلب : ۱۴۸۳۶

۲۵ زایر ايرانی در عربستان بيمارند

۲۵ زایر ايرانی در عربستان بيمارند
جهان: رئیس مركز پزشكی حج و زیارت گفت: هیچ بیماری خاصی اعم از آنفلوانزا و غیر از ‌آن در میان حجاج ایرانی شیوع ندارد اما ۵۹ زایر ایرانی در بیمارستان مركز پزشكی حج ایران و ۲۵ زایر ایرانی دیگر در بیمارستان‌های عربستان بستری هستند.

سید علی ریاض در جمع خبرنگاران با بیان اینكه حجاج ایران در سلامت كامل به سر می‌برند گفت: طبق آخرین اطلاعات مركز پزشكی حج و زیارت هیچ‌گونه بیماری خاصی از جمله آنفلوانزا در میان زائران بیت‌الله حرام ایرانی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینكه هم اینك ۵۹ زایر ایرانی در بیمارستان‌های مركز پزشكی حج و زیارت بستری هستند گفت: ۲۵ زایر ایرانی نیز در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند.

وی گفت: تعداد ۱۰ عدد تلفن همراه در اختیار بیماران بستری در بیمارستان‌های سعودی قرار گرفته است تا به طور مرتب امكان پیگیری روند معالجه‌شان وجود داشته باشد.

ریاض افزود: با هماهنگی‌های انجام شده ۱۱۰ زایر ایرانی امسال وقوف اضطراری خواهند داشت.

وی همچنین گفت: امسال برای اولین بار ۲ ایستگاه سیار پزشكی در مزلفه و مشعرالحرام مستقر هستند تا در صورت امكان به بیماران خدمات ارائه دهند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵ تخت بیمارستانی در عرفات و ۳۰ تخت نیز در منا مستقر شده‌اند.

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت گفت: در موسم حج امسال حدود ۲۰۰ نفر از پزشكان و دیگر عوامل امور پزشكی به منظور خدمات رسانی بهتر به زایران بیت‌الله الحرام محرم نشده‌‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینكه تاكنون ۱۸ نفر از كسانی كه استطاعت جسمی نداشته‌اند به ایران بازگردانده شده‌اند گفت: این افراد كسانی بودند كه یا در عربستان برایشان ضایعه‌ای پیش آمده بود یا بعد از ورودشان به عربستان بیماریشان عود كرده بود و استطاعت جسمی برای انجام اعمال نداشتند.

وی گفت: در ایران نیز از ثبت‌نام حدود ۱۲۰۰ نفر به علت عدم استطاعت جسمی جلوگیری شد.

ریاض گفت: بر اساس بررسی‌هایی كه صورت گرفته است امید می‌رود سال آینده از سوی هلال احمر بیمارستان هلال احمر بادی (آر دی اچ) در موسم حج راه‌اندازی می‌شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما