تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۹
معاون درمان وزیر بهداشت تأكید كرد:

نگرانی بابت ورود زایران به كشور نداریم

رعایت توصیه‌های بهداشتی نباید فروكش كند
نگرانی بابت ورود زایران به كشور نداریم
جامعه: در پی آغاز بازگشت حجاج از عربستان و با توجه به مرگ ۴ زایر در ایام تمتع بدلیل آنفلوآنزای H۱N۱، معاون درمان وزیر بهداشت اعلام كرد كه هیچ نگرانی بابت ورود زایران بیت‌الله‌الحرام به كشور نداریم.

دكتر حسن امامی‌رضوی در این باره تصریح كرد: مشكلی در حال حاضر در این زمینه نداریم و نگرانش نیستیم، چراكه آمار افزایش ‌یافته‌ای نداشته‌ایم؛ ضمن این كه تعداد آن قدری نیست كه نگران اپیدمی باشیم.

وی در عین حال تصریح كرد: بهر حال توصیه‌ها كه همیشه موضوعیت دارند؛ مردم باید بدانند كه رعایت توصیه‌های بهداشتی باید دائمی باشد.

امامی‌رضوی تأكید كرد: توصیه‌هایی از قبیل این كه كمتر دست بدهند، كمتر روبوسی كنند، حتما پس از دستشویی رفتن یا هنگام ورود به خانه دست‌ها را بشویند و ... باید جدی گرفته شود، چون متأسفانه پس از فروكش كردن موج قبلی، شاهد هستیم رعایت این توصیه‌های بهداشتی هم فروكش كرده است.

وی از تمام رسانه‌ها بویژه صدا و سیما خواست كه آموزش نكات بهداشتی به مردم را همیشه در اولویت قرار دهند.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به وارد كردن ۵۰۰ هزار دوز واكسن گفت: این واكسن‌ها هنوز در بازار وجود دارد و در حال حاضر داخل واكسن آنفلوآنزای فصلی، واكسن H۱N۱ هم هست كه تزریق می‌شود. این واكسن‌ها به منظور پیشگیری از ابتلای كسانی كه ناتوان هستند یا بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی، كلیوی دارند، تزریق می‌شود، وگرنه برای سایر افراد به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

از سوی دیگر رییس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم اعلام كرد: خوشبختانه در ایام حج بیماری كه بتواند همه‌گیری و نگرانی ایجاد كند، رخ نداد، بنابراین نگران شیوع بیماری‌ها هنگام بازگشت حجاج به كشور نیستیم.

دكتر محمدمهدی گویا افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در طول ایام حج، هیچ بیماری جدی شایع نشد و بر این اساس در حال حاضر اقدامات قرنطینه‌ای خاصی برای بازگشت حجاج به كشور نداریم، اما افرادی كه به علایم شدید تنفسی مبتلا باشند، تحت نظر قرار می‌گیرند.
مرجع : شهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما