تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۴۸۷۳

جمعه‌ اين هفته «مختارنامه» صحنه‌های كربلا را نمايش می‌دهد

جمعه‌ اين هفته «مختارنامه» صحنه‌های كربلا را نمايش می‌دهد
فرهنگ: جمعه اين هفته و همزمان با پخش قسمت نهم سريال «مختارنامه»، اولين بخش از صحنه‌های مربوط به «کربلا» در اين سريال پخش خواهد شد.

رضا استادی، مدير روابط عمومی سريال «مختارنامه» با اعلام اين خبر گفت: «مختارنامه» روايت زندگی و قيام مختار ثقفی است اما به دليل ارتباط بخش‌هايی از زندگی اين شخصيت با واقعه‌ کربلا، کارگردان در مسير روايت قصه اصلی خود با چند «تصوير» وارد کربلا شده و به شکل بسيار هنرمندانه‌ای به اين رويداد پرداخته است.

از نظر شکل روايی داستان نيز، اين تصاوير در حالی در قسمت نهم سريال پخش خواهد شد که در اين مقطع از داستان، مختار به زندان افتاده و درست زمانی که او در زندان عبيدالله بن زياد است، واقعه کربلا رخ می‌دهد؛ البته پخش اين صحنه‌ها در ادامه سير طبيعی قصه است و روال فعلی روايت داستان با پخش اين تصاوير قطع نخواهد شد.

بخش‌های مربوط به خطبه عبيدالله در مسجد کوفه و واکنش ابن عفيف يکی از شيعيان کوفه ـ با بازی علی جاويدفرـ به اين سخنان، شورش زندانيان در زندان کوفه و همچنين عذاب وجدان قاتلان دشت کربلا، بخش‌های مهمی است که در قسمت نهم اين سريال به تصوير کشيده خواهد شد. همچنين از اين قسمت بازی محمود اردلان، در نقش زائده بن قدامه پسر عموی مختار آغاز خواهد شد.

***
سريال تلويزيونی «مختارنامه» در سايت اينترنتی خود به کليه سوال‌های ارسالی از سوی مخاطبان سريال پاسخ می‌دهد.

مدير روابط عمومی اين سريال با اعلام اين خبر گفت: برای دريافت نظرها، انتقادها و پيشنهادهای مخاطبان در خصوص سريال «مختارنامه»، از ابتدای آغاز پخش اين سريال سايتی اينترنتی راه‌اندازی شد. با توجه به محتوای خاص سريال «مختارنامه»، در هفته‌های گذشته ايميل‌ها و نظرهای مختلفی درخصوص اين سريال از سوی مخاطبان مختلف ارسال شده که تمامی آنها پس از دسته‌بندی، برای بهره‌برداری در اختيار کارگردان، تهيه‌کننده و ساير دست‌اندرکاران سريال «مختارنامه» قرار گرفته است.

بخش قابل توجهی از اين نظرها نيز سوال‌های مخاطبان بوده که پاسخ آنها داده شده و به تدريج بر روی سايت قرار خواهد گرفت.

استادی درخصوص نحوه پاسخ گويی به اين سوال‌ها گفت: پرسش‌های مخاطبان پس از دسته‌بندی، در شورايی با حضور مديران پروژه و نيز شخص کارگردان و نويسنده مطرح و پاسخ‌های مربوط به هر بخش توسط مسؤولان همان بخش تهيه و جهت انتشار بر روی سايت در اختيار روابط عمومی قرار می‌گيرد؛ ضمن آنکه دسته‌بندی سوال‌ها به گونه‌ای خواهد بود که مخاطبان ديگر نيز بتوانند درخصوص نکات و مسائل مورد سوال، پاسخ‌های خود را بيابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما