تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۴۹۳۹
در آیین اختتامیه هشتمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی عنوان شد:

مداحان اهل بیت(ع) یک رسانه مستقل کارآمد و تاثیرگذار هستند

مداحان اهل بیت(ع) یک رسانه مستقل کارآمد و تاثیرگذار هستند
جامعه: رئیس سازمان صدا وسیما گفت: هر یک از مداحان اهل بیت‌(ع) در میان هجمه گسترده رسانه‌های استکباری، ضداخلاقی و ضد دینی، هم اکنون به عنوان یک رسانه مستقل، کارآمد و تاثیرگذار هستند.

سیدعزت الله ضرغامی شب گذشته در مراسم اختتامیه هشتمین همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی که در حسینیه ثارالله بوشهر برگزار شد، افزود: پیرغلامان حسینی، سرمایه‌های ارزشمند و بی‌بدیل جامعه اسلامی هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب وظیفه تعلیم و تعمیق معارف اسلامی را برعهده دارند.

به گفته وی، در این گونه همایش‌ها به صورت نمادین از ریش سفیدانی که چند دهه از عمر شریف و پربرکت خود را در این مسیر گذاشته اند سپاسگزاری می‌شود اما این تحسین و تقدیر شامل جامعه بزرگی است که همین مسیر را ادامه می‌دهد.

در ادامه این مراسم مهدی دهقان نیری دبیر ستاد همایش و مدیرکل نغمات آئینی با اشاره به این که تمهیدات اولین دوره تجلیل از خادمین امام حسین(ع) در سال ۸۲ پی ریزی شد، گفت: تا کنون ۱۱۶ پیرغلام معرفی و تجلیل شده‌اند.

وی افزود: در اواخر سال ۱۳۸۸ اداره کل نغمات آئینی با تشکیل پنج کمیته اجرایی فعالیت خود را آغاز و به شناسایی، بررسی و معرفی پیرغلامان پرداخت.

دهقان نیری ترویج و تکریم عزاداری اصیل و سنتی برای حضرت اباعبدالله‌(ع)، تقدیر از ذاکران اهل بیت(ع) و معرفی الگوی مناسب برای هیئات و جهت‌دهی صحیح عزاداری‌ها را از جمله اهداف اصلی هشتمین دوره همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) عنوان کرد.

دبیر ستاد این همایش در ادامه اظهار داشت: در این دوره علاوه بر تجلیل از ۱۵ پیرغلام کشوری از مرحوم «جهانبخش کردی‌زاده» ملقب به «بخشو» که مبدع سبکی خاص در عزاداری حسینی در بوشهر بود تجلیل ویژه به عمل می‌آید.

دهقان نیری همچنین از برگزاری نهمین دوره همایش تجلیل از پیرغلامان در سال ۱۳۹۰ در استان همدان خبر داد.

در بخش دیگری از این همایش «آیت الله صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در سخنانی گفت: اولین مداح در عالم وجود خداست، خداوند در قران بارها بر انبیا سلام و درود می‌فرستد بنابراین مدیحه سرایی کاری عرشی و خدایی است.

وی با اشاره به اینکه مداحی و مرثیه‌سرایی، تاریخ پرفراز و نشیبی دارد، افزود: در فضایی که انحراف جهان را فراگرفته، مداحان با روح ولایت مداری فضای جامعه را در سطح ملی و منطقه‌ای هدایت کرده و همان تاثیر ائمه اطهار(ع) را در روشنگری جامعه دارند.

در بخش دیگری از مراسم پایانی این همایش، گروهی از عزاداران حسینی به اجرای دمام، فنج و شیپور عزا و همچنین سینه‌زنی به سبک بوشهری پرداختند.

در این مراسم همچنین از سبک ملی سبک عزاداری بوشهری با حضور رئیس صدا وسیما، استاندار و امام جمعه بوشهر و محمدحسین صوفی معاون صدا رونمایی شد.

در پایان این مراسم نیز از ۱۵ پیرغلام کشوری و همچنین خانواده مرحوم جهانبخش کردی‌زاده (بخشو) با اهدای لوح تقدیر، سکه بهار آزادی، تندیس همایش، یک جلد کلام الله مجید، تابلو نفیس و سفر به کربلای معلی و عتبات عالیات تقدیر شد.

بیوک آسایش، غلامحسین غفارنژاد، مهدی آقا باباگلی، حسین حیدرپور جبری، احمد حاتمی نیک، علی شمس آبادی، محمود ملکی کفش دوز، علی اکبر توکلی، سیدمحمد علی مصطفوی، زین العابدین امیری، محمدعلی جهان زاده، حسن حقیقی، کاظم انصاری نژاد، محمدرضا ناظری و سیدمهدی مسجدیان، ۱۵ پیرغلامی بودند که در این مراسم تقدیر شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما