تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۴۹۷۵

کنگره شعر عاشورایی در تبریز برگزار شد

کنگره شعر عاشورایی در تبریز برگزار شد
ایران‌زمین: کنگره شعر عاشورایی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم با حضور شعرا و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در تبریز برگزار شد.

آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در کنگره شعر عاشورایی، با تأکید بر تبیین اهداف قیام و نهضت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: با این‌که قرن‌ها از واقعه جانسوز کربلا می‌گذرد، هنوز آرمان و نهضت حسینی زنده است.

وی قیام حسینی را الهام بخش انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز ترس دشمنان از احیای تفکر حسینی و مهدوی پس از انقلاب اسلامی ایران است، از این رو به فکر انحراف در تبیین اهداف نهضت حسینی افتاده‌اند.

مجتهد شبستری در ادامه با تاکید بر اینکه قیام اباعبدالله الحسین(ع) تا قیام امام زمان(عج) زنده خواهد بود، گفت: قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا برای احیای اسلام و حق خواهی بود و به همین خاطر آثار و برکات آن تا زمان قیام امام زمان‌(عج) پایدار است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اشعار عاشورایی نباید تنها بیان حماسی و یا ذکر مصیبت باشد، گفت: گاهی برخی شعرا و مداحان آن قدر در ذکر مصیبت افراط می‌کنند، که شأن اهل بیت رعایت نمی‌شود.

عضو خبگان رهبری با اشاره به این‌که امام حسین(ع) در اوج عزت به دفاع از اسلام و سنت نبوی پرداخت، گفت: مداحان و شعرا باید نهایت دقت را مجالس عزاداری داشته باشند، چراکه دشمنان به دنبال سوژه‌های تخریبی علیه شیعه هستند.

همچنین مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از نتایج کنگره شعر عاشورایی در تبریز پرداخت و اظهار داشت: بیش از پانصد اثر ادبی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که بعد از بررسی کمیته داوران، شش قطعه شعر، سه قطعه مقاله و یک نثر ادبی به عنوان آثار برتر شناخته شده و در کنگره ارائه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما