تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۴۸۲۲

شاعران مسيحی به ايران می‌آيند

شاعران مسيحی به ايران می‌آيند
جامعه: به مناسبت عيد سعيد غدير خم شش تن از شاعران مسيحی لبنانی كه كتاب‌ها يا قصايدی در مدح امام علی(ع) و موضوع غدير خم سروده‌اند در تهران گردهم می‌آيند.

اين شاعران كه به دعوت حوزه هنری سازمان تبليغات اسلامي به ايران سفر می‌كنند مشهورترين شاعران و نويسندگان مسيحی هستند كه آثار برجسته‌ای در تجليل از اسلام و قرآن كريم و اهل بيت منتشر كرده‌اند.

بنابر این گزارش، شاعران و نويسندگان مسيحی لبنانی بيش از يك قرن است كه به ذكر ارزش‌های اسلامی و فضايل اهل بيت پرداخته‌اند و شاعرانی كه در ايام جشن عيد غدير به ايران سفر می‌كنند كسانی هستند كه علاوه بر ذكر موضوع عيد غدير و مضامين اسلامی در آثار خود به موضوعاتی چون فرهنگ و تمدن اسلامی ايران و مقاومت لبنان و مبارزه با رژيم صهيونيستی نيز توجه ويژه داشته‌اند.

اهميت اين سفر حضور همه اين افراد در يك مجموعه و در يك زمان است زيرا بدين ترتيب همه چهره‌های معاصر مسيحی كه آثار برجسته‌ای در موضوع امام علی(ع) و حادثه كربلا دارند به اين مناسبت در تهران گرد می‌آيند.

گفتنی است دفتر ادبيات مقاومت و بيداری حوزه هنری با دعوت از اين شاعران در همايش ويژه‌ای به موضوع هنر و ادبيات جهانی مقاومت و بيداری در مقابل نظام سلطه خواهد پرداخت و می‌كوشد تا فضايی برای ارتباط گسترده‌تر ميان فضای فرهنگي داخل و افق‌های فكری و فرهنگی خارج از كشور برقرار كند.

اخبار تكميلی از اسامی مهمانان و مراسم استقبال از آنان متعاقبا اعلام خواهد گرديد.
مرجع : تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما