تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۴
۰
کد مطلب : ۱۵۰۲۷

بهره‌برداری حزبی از ماه محرم واقعیت عاشورا را خدشه‌دار می‌کند

بهره‌برداری حزبی از ماه محرم واقعیت عاشورا را خدشه‌دار می‌کند
جامعه: عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع ماه محرم و صفر باید در راستای بصیرت آفرینی به مردم در خصوص حادثه کربلا باشد و بهره‌برداری حزبی از این ماه به واقعیت قیام امام حسین و عاشورا ضربه می‌زند.

«سیدحسین نقوی حسینی» درباره نزدیک شدن ایام سوگواری سالار شهیدان و فرارسیدن ماه محرم و صفر اظهار داشت: وظیفه مداحان، سخنواران و وعاظ باید در جهت روشنگری مسایل واقعی کربلا باشد.

وی افزود: باید توجه داشت که حادثه تاریخی کربلا از ۲ بعد می‌تواند دچار خدشه شود، نخست اظهاراتی که رنگ و بوی خرافه‌گرایی دارند‌، دوم بهره‌برداری حزبی و گروهی از مراسم.

نماینده مردم وارمین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: برای وارد نشدن به گزند خرافه پرستی باید از مستندات و اظهارات علما، حضرات و مراجع عظام و... استفاده شود تا براین اساس ذهنیت درست در جامعه شکل گیرد.

وی تصریح کرد: اگر مداحان اظهاراتی بیان کنند که گرایش خرافه پرستی را در جامعه ترویج دهد این موضوع موجب فاصله گرفتن نسل جوان از واقعیت های قیام امام حسین (ع) خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآورشد: باید دقت کرد از این مراسم معنوی و روحانی بهره برداری سیاسی و حزبی به عمل نیاید چرا که ماه محرم و صفر متعلق به همه مسلمانان و شیعیان دارد.
مرجع : خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما