تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۲۶
۰
کد مطلب : ۱۵۱
مدیر حوزه علمیه معصومیه در نشست "چهل منزل تا اربعین":

مدیریت عاشورایی در جامعه گره گشاست

مدیریت عاشورایی در جامعه گره گشاست
به گزارش خیمه، بیست و پنجمین نشست از سلسله نشست های عاشورا پژوهی "چهل منزل تا اربعین" با موضوع «مدیریت عاشورایی» از سوی مرکز مطالعات راهبردی خیمه در مجتمع فرهنگی شهید فهمیده قم برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه معصومیه در این نشست که با حضور جمعی از محققین و دین پژوهان برگزار شد با اشاره به تعاریفی از مدیریت گفت: مدیریت منابع انسانی، وظایف مدیریت، مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت فرهنگ سازمانی مهارت های لازم در مدیریت محسوب می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی، در ادامه به تشریح هر یک از این مهارت ها پرداخت و افزود: در عاشورا که هدف احیا اسلام بود
تمام این مهارت ها به خوبی به چشم می خورد.

وی خاطر نشان کرد: در عاشورا مدیریت منابع انسانی به گونه صورت گرفته بود که نیروهای آگاه، ایثارگر و با انگیزه تا پایان واقعه کربلا ماندگار شدند.

مدیر حوزه علمیه معصومیه، ایثارگری یاران امام را ناشی از انگیزه بالای آنان دانست و گفت:در کربلا همه برای یکدیگر تلاش می کردند، زیرا این انگیزه در نیروها ایجاد شده بود که در راستای آرمان با نثار جان حرکت کنند.

وی همچنین در ادامه این نشست به برخی دیگر از مهارت های مدیریت در عاشورا اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مدیریت عاشورایی را در جامعه گره گشاست خاطر نشان کرد: انقلاب ایران با مدیریت عاشورایی به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب، شعار ما حسینی بود، مکان های تجمع ما حسینه ها بودند و جنگ ما نیزعاشورایی تمام شد.

قوامی گفت: هر زمان دست از عاشورا برداریم آن زمان روز انحطاط است زیرا نهضت ما حسینی است و بر پایه عاشورا شکل گرفته است.

وی به مدیریت عاشورایی در صحنه بین المللی اشاره کرد و گفت: حزب الله لبنان با اقتدا بر امام حسین و بهره گیری از آرمان آن حضرت توانست در مقابل اسراییل ایستادگی کند و به پیروزی دست یابد.

مدیر حوزه علمیه معصومیه در ادامه با بیان این که ما کام یاب ترین نسل مسلمان تاریخ هستیم خاطر نشان کرد: از زمان پیروزی انقلاب چندین رژیم قدرتمند ساقط گردیده و ملت ایران با تکیه بر عاشورا با اقتدار به پیش می رود.

وی مدیریت عاشورایی قابل پیاده شدن در جامعه دانست و با بیان این که عاشورا تنها جنگ نیست گفت: حرکت به سوی آرمان مقدس، ایثار در راه آرمان، پیروی از رهبر و مقدم دانستن دیگران بر خود از جمله درس های مدیریت عاشورایی است.

قوامی همچنین با اشاره به افزایش هیئت ها و NGO های مذهبی جوانان گفت: این امر نشان می دهد بر خلاف آن چه می گویند نسل سوم در مباحث مذهبی ضعیف تر هستند در آینده دین بیشتر به عرصه زندگی وارد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دولت نهم را دارای مدیرانی عاشورایی، اهل خدمت و دین دار دانست و گفت: رییس جمهوری متدین بر روی کار آمده که هدفش خدمت به مردم است.

مدیر حوزه علمیه معصومیه در پایان با بیان این که متاسفانه امروز برخی معنویت زمینی بدون نیاز به آسمان و مقدسات را ترویج می کنند خاطر نشان کرد: ما معتقدیم بدون آسمان انسان به معنویت نمی رسد، زیرا آسمان هست که ارزش تولید می کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما