تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۶ ساعت ۰۸:۰۰
۱
۰
کد مطلب : ۱۱۳۹
گزارشی از ساخت ضریح امام حسین(ع) در قم

قطعه ای واقعی از کربلا در شهر کریمه اهل بیت(ع)

قطعه ای واقعی از کربلا در شهر کریمه اهل بیت(ع)
به گزارش خیمه، پس از این که تصمیم تعویض ضریح مقدس امام حسین(ع) پس از 70 سال گرفته شد، افتخار ساخت این ضریح مبارک نصیب مردم ولایت مداری شد که همواره در طول تاریخ تشیع عشق به پیامبر و خاندان پاکش را در دل خود پرورانده بودند و پس از میزبانی با شکوه از کریمه اهل بیت اینبار میزبانی ساخت ضریح سلاله پاک رسول خدا حضرت سید الشهدا را بر عهده گرفتند.

پس از انتخاب ایران و شهر مقدس قم برای ساخت ضریح مقدس امام حسین (ع)، از میان 16 مکان برجسته پیشنهادی در قم، این افتخار نصیب مدرسه علمیه معصومیه شد، مکانی که تا قبل از این بعد سیاسی اش در محافل زبانزد بود.

خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خیمه پس از گذشت چندی از آغاز ساخت این ضریح مقدس در مدرسه علمیه معصومه، به سراغ مدیر صمیمی این مدرسه رفته و با ایشان به گفت و گو نشسته است که در ذیل می خوانید.

دقایقی قبل از قرار مصاحبه در دفتر حجت اسلام و المسلمین قوامی، مدیر مدرسه علمیه معصومه حضور پیدا کردم، بر خلاف دفتر برخی از مدیران، بسیار ساده و بی آلایش.


قبل از من گروهی از شیراز برای کسب راهنمایی در خصوص فعالیتی مذهبی به این جا آمده بودند.

وقتی آنها رفتند به حضور حجت الاسلام قوامی رسیدم، دقایقی از زمان مصاحبه گذشته بود که با صمیمیت خاص حوزویان مرا در دفتر کار خویش به حضورپذیرفت و به دور از تکبر عذرخوانی کرد که این گونه رفتار را در مدیرانی که تاکنون با آنها مصاحبه کرده بودم ندیده بودم که این نیز نشانه تعالیم و آموزه های بلند اسلام ناب محمدی است.

بگذریم، پس از تعارف های اولیه از ایشان خواستم کمی از مدرسه بگوید، وی تاریخ تاسیس مدرسه را سال 1367 عنوان کرد و با حالتی تاثر گفت: تاریخ تاسیس سبب شده است که مدرسه ما از داشتن شهید محروم باشد، نام شهیدان مکان ها را مقدس می کند، اما با این وجود ما نام مبارک معصومیه را قداست بخش این مکان علمی می دانیم.

وی مدرسه معصومیه را ولایی ترین مدرسه در دفاع از رهبری نظام دانست و اظهار داشت: تمام فعالیت های این مدرسه و مسوولان آن نیز در این راستا بوده و هر زمان در داستان های سیاسی بحرانی ایجاد می شود مدرسه وارد عمل شده و نقش تاثیرگذاری از خود به جای گذاشته است. 



حجت الاسلام قوامی کیفیت مدرسه را رو به افزایش عنوان کرد و ادامه داد: افزایش دانشجویان طلبه در این مدرسه و تحصیل علوم حوزوی، پزشک، جامعه شناس و ...در کنار یک طلبه معمولی نیز خود دلیل بر این ادعاست.

او افتخار ساخت ضریح امام حسین(ع) را در مدرسه معصومیه افتخار بزرگ و عنایتی از سوی آن حضرت دانست و در خصوص چگونگی کسب این افتخار اظهار داشت: تداوم کار علمی، انقلابی، تداوم خدمت در راستای خط مشی های رهبری در سیاسی ترین و علمی ترین مدرسه علمیه و عنایت امام زمان باعث شد که این افتخار نصیب مدرسه معصومیه شود و شاید این افتخار خود سندی برای اثبات حقانیت فعالیت های مدرسه باشد.

وی موقعیت مکانی را از دیگر دلایل ساخت ضریح امام حسین(ع) در مدرسه معصومه عنوان کرد و ابراز داشت: قرار گرفتن در یکی از خیابان های اصلی و کم تردد شهر و همچنین موقعیت مسجدِ مدرسه که نیز هندسه مناسبی برای ترسیم ضریح در این مکان داشت، موقعیتی برای مدرسه ایجاد کرد که این افتخار را نصیب خود کند.

وی امکان بهره برداری معنوی بیش از هزار طلبه ، امکان پذیرایی از شخصیت های برجسته که برای بازدید از ضریح می آیند و زیبایی های ظاهری ساختمان مدرسه را از دیگر دلایل ساخت ضریح امام حسین(ع) در مدرسه علمیه معصومه دانست. 



وی قداست ضریح در حال ساخت امام حسین(ع) را نیز باعث نزول خیر و برکت برای مدرسه معصومیه دانست و گفت: هر چیزی که به ائمه اطهار(ع) منصوب می شود مقدس است و باعث خیر و برکت برای معتقدین می گردد.

وی گفت: مدرسه با داشتن 100استاد، بهره گیری از فن آوری های نوین، تلاش در راه تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جنبش نرم افزاری ، ممتاز بودن بیش از سی درصد از دانش جویان و طلاب مدرسه، زمینه ای مساعد برای بروز استعداد ها فراهم ساخته است که افتخار ساخت ضریح امام حسین(ع) در این مدرسه نه تنها ضربه ای به درس ها نمی زند بلکه باید منتظر ظهور مدرسه ای باشیم متناسب با قرن 21 که جهت تحقق مطالبات امام عصر (عج)تلاش داشته باشد.

حجت الاسلام قوامی گفت: امیدواریم با عنایت خاص حضرت سیدالشهدا(ع) این مدرسه تبدیل به خیمه ای شود که خیر و برکت و آثارش تمام جهان اسلام را فراگیرد که در این مسیر مسوولان و طلاب و دانشجویان تمام سعی خود را به کار خواهند بست.

وی در پاسخ به این سوال که امکان دارد مقام معظم رهبری نیز برای بازدید از این پروژه تشریف بیاورند اظهار داشت: این احتمال قوت زیادی به خود می گیرد زیرا تا حالا اگر ایشان به این مدرسه می آمدند شاید گفته می شد: آقا این مدرسه را بر مدرسه های دیگر ترجیح داده اند، اما الان می گویند به خاطر ضریح امام حسین(ع) آمده اند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه در ادامه اظهار داشت: با توجه به این که شهرت مدرسه معصومیه تا به حال از بعد سیاسی و دفاع از ولایت بوده است امیدواریم با عنایات حضرت با حفظ آن بعد،ابعاد پرورشی، پژوهشی و معنوی که با ساخت ضریح به همراه خواهد آمد رشد بیش از پیش مدرسه را در تمام ابعاد به همراه داشته باشد.

وی در پایان مکان ساخت ضریح حرم مطهر حضرت سیدالشهدا را قطعه ای واقعی از کربلا نامید و امیدواریم خیروبرکت این ضریح مبارک همه مردم قم و ایران اسلامی را فراگیرد. 
*گزارش تصویری مربوطه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

ali
Iran, Islamic Republic of
دستتان درد نكند ازاين همه زحمتي كه در راستاي اعتلاي فرهنگ هسلامي انجام مي دهيد