تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۵۱۰۳

نخست‌وزير تركيه در مراسم «ماتم جهانی عاشورا» حضور می‌يابد

نخست‌وزير تركيه در مراسم «ماتم جهانی عاشورا» حضور می‌يابد
جهان: «رجب طيب اردوغان»، نخست‌وزير تركيه، همراه با اعضای كابينه خود ۲۵ آذرماه، هم‌زمان با سالروز قيام خونين امام حسين(ع) و شهادت آن امام همام و ياران وفادارش، در مراسم «ماتم جهانی عاشورا» كه در استانبول برگزار می‌شود، حضور می‌يابد.

«صلاح‌الدين اوزگوندوز» (Selahattin Özgündüz)، رهبر شیعیان تركيه، ۱۹ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه با بيان اين مطلب گفت: در مراسم عاشورای حسينی(ع) امسال، نخست‌وزير تركيه همراه با هيئت وزيران و نمايندگان مجلس در مراسم «ماتم جهانی عاشورا» در ميدان «هالكالی»(Halkalı) استانبول حضور خواهند يافت.

رهبر شیعیان ترکیه در بخش ديگری از سخنانش افزود: اعضای استانداری، دفتر نخست‌وزير و نمايندگان مجلس با ارسال نامه‌ای رسمی حضور خود در اين مراسم را تأييد كرده‌اند و اين امر بسيار باعث خوشحالی است؛ در واقع در اين مراسم، دولت و ملت را دست در دست هم خواهيم ديد.

صلاح‌الدين اوزگوندوز در پايان تصريح كرد: اميدوارم كه تمامی امكانات برای برگزاری هرچه بهتر مراسم «ماتم جهانی عاشورا» مهيا باشد؛ همچنين امسال سفره‌های عاشورا در مسجد «زينبيه» پذيرای ميهمانان و دوستداران امام حسين(ع) خواهد بود.

گفتنی است مراسم «ماتم جهانی عاشورا» همه ساله توسط «انجمن آموزشی، پژوهشی و توسعه جعفری»(CAFERİDER) با حضور صدها هزار نفر در روز عاشورا برگزار می‌شود؛ اين مراسم توسط سازمان يونسكو به عنوان بهترين مراسم عزاداری عاشورا در جهان انتخاب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما