تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۵۳۷
آیت الله سبحانی:

پیام عاشورا باید برای همگان تبیین شود

پیام عاشورا باید برای همگان تبیین شود
به گزارش خیمه، آيت‌الله جعفر سبحانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم صبح امروز در دومین کنگره عاشورا پژوهی، با تقدير از برگزاري اين كنگره اظهار داشت: انقلاب‌هاي الهي با توجه به اينكه بر مبناي فطرت بشري شكل گرفته است هيچگاه از بين نمي‌رود. 

وي به تلاش هاي دشمنان بخصوص در كشورهاي دانمارك و هلند در خصوص توهين به پيامبر گرامي اسلام اشاره کرد و گفت: ما شاهد هستيم كه كليسا نيز در برابر اين اقدامات سكوت كرده است و اين يك اقدام هماهنگ است.
 
استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: اين اقدامات نشانه عظمت نهضت پيامبر گرامي اسلام است كه پس از گذشته 14 قرن نيز هنوز به فراموشي سپرده نشده و در حال پيشرفت است. 

وي در ادامه گفت: عظمت نهضت پيامبر باعث شده است تا دشمنان به تكاپو بيفتند و امروز اسلام و قرآن، در حال فراگير شدند در جهان است و آنهايي كه فكر مي‌كنند با گسترش اسلام ممكن است از حكومت كنار روند اقدام به هوچي‌گري مي‌نمايند. 

آيت‌الله سبحاني در ادامه با بيان اينكه نهضت سيدالشهدا(ع) در راستاي نهضت پيامبر گرامي اسلام بوده است،‌ افزود: در دوران امام حسين(ع) انحراف در جامعه اسلامي كه بعد از پيامبر گرامي اسلام(ص) آغاز شده بود شدت و نمود بيشتري پيدا كرد. 

وي در ادامه تاكيد كرد: همواره در جامعه شاهد آن هستيم كه علل وقوع عاشورا و قيام امام حسين در جامعه تبيين مي‌شود ولي كمتر به نتايج اين قيام در زنده نگه داشتن اسلام توجه مي شود.
 
استاد حوزه علميه قم اظهار كرد: بعد از قيام امام حسين(ع) شاهد بوديم كه قيام‌هاي ديگري به وقوع پيوست و حتي انقلاب اسلامي ما نيز مديون نهضت حسيني است. 

آیت الله سبحانی در پايان تاكيد كرد: پيام‌هاي عاشورا بايد براي مردم تبيين شود و به نسل‌هاي ديگر منتقل گردد. 

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما