تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۵۴۶۲

فراخوان ششمین همایش استانی «تئا‌تر و آیین‌های نمایشی محرم» منتشر شد

فراخوان ششمین همایش استانی «تئا‌تر و آیین‌های نمایشی محرم» منتشر شد
فرهنگ: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهواز به مناسبت اربعین حسینی ششمین همایش «تئا‌تر و آیین‌های نمایشی محرم» را از ۱ تا ۴ بهمن‌ماه جاری به صورت منطقه‌ای برگزار می‌کند.

این همایش در بخش‌های تئا‌تر صحنه‌ای (رقابتی) با رویکرد عاشورای حسینی، ميدانی (غیر رقابتی) شامل تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، متن و محتوای آثار ارسالی باید از متون معتبر دینی و اسلامی استخراج گردیده باشد.

استفاده از محمل تئا‌تر در راستای بیان عظمت مقام اهل‌بیت‌(ع) و ارتباط واقعه جانگداز کربلای حسینی با حماسه ۸ سال دفاع مقدس از مهم‌ترین شرایط پذیرفته شدن آثار است.

همچنین نوآوری، ابتکار و تلاش خلاقانه در حوزه فرهنگ عاشورایی، به گونه‌ای که منطبق با جوهره معنوی و روح قدسی این جریان فرهنگی باشد در اولویت قرار دارد.

در بخش صحنه‌ای، آثار متقاضی شرکت در همایش نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده باشد.

متقاضیان باید فیلم آثار خود را در مهلت تعیین شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند. ضروری است نمونه‌های تصویری آثار ارسالی در نسخه DVD و یا CD با کیفیت مطلوب تهیه شده باشد.

به نمایش‌های پذیرفته شده در بخش صحنه‌ای مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰ ریال و در بخش آیین‌های نمایشی محرم مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال و تعزیه مبلغ ۷۰۰۰۰۰۰ ریال به عنوان ورودی پرداخت می‌گردد. زمان نمایش‌های متقاضی نباید از ۴۵ دقیقه کمترین و از ۹۰ دقیقه بیشتر باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۰‌ دی‌ماه، اعلام نتایج بازبینی ۲۰ دی‌ماه و برگزاری همایش ۱ الی ۴ بهمن‌ماه جاری اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره به نشانی؛ خوزستان ـ اهواز ـ خیابان فلسطین ـ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ـ اداره هنری و سینمایی ارسال کنند و یا با شماره تلفن‌های ۰۶۱۱۳۳۳۳۰۹۴ و ۰۶۱۱۳۳۶۴۴۱۶ و نمــابر ۰۶۱۱۳۳۶۰۶۰۴ تماس بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما