تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۵۴۹۰

كتاب زندگی مختار ثقفی به بازار نشر می‌آيد

كتاب زندگی مختار ثقفی به بازار نشر می‌آيد
فرهنگ-کتاب: كتاب «زندگی‌نامه مختار و فرجام قاتلان» به قلم محرم عقيقی بخشايشی توسط انتشارات بخشايش به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

«عليرضا عقيقی بخشايشی» با اعلام خبر فوق اظهار كرد: كتاب «زندگی‌نامه مختار و فرجام قاتلان» در سه فصل توسط پدرم «محرم عقيقی بخشايشی» به نگارش درآمده است.

وی افزود: در فصل نخست اين كتاب به سخنان و نقطه نظرات شخصيت‌های برجسته دينی و مذهبی از جمله آيت‌الله خوئی در مورد شخصيت مختار ثقفی پرداخته شده است.

در فصل دوم اين اثر به زندگی‌نامه مختار و كارهايی كه وی در طول زندگی‌اش انجام داده است و در فصل آخر به قيام مختار و مجازات قاتلان امام حسين‌(ع) و يارانش به دست او پرداخته شده است.

بخشايشی با بيان اينكه در نگارش كتاب «زندگی‌نامه مختار و فرجام قاتلان» تلاش شده تا اين اثر با نسل جوان ارتباط خوبی برقرار كند، تصريح كرد: اين كتاب كم‌حجم است و داستانی روان و جذاب دارد تا جوانان و نوجوانان بتوانند با آن ارتباط برقرار كنند.

به گفته عقيقی بخشايشی كتاب فوق در ۱۰۰ صفحه و قطع رقعی توسط نشر بخشايش تا يك ماه آينده در بازار نشر منتشر خواهد شد.

يادآور می‌شود، ابواسحاق مختار ثقفی، معروف به مختار ثقفی، از دلاوران و بزرگان عرب بود كه به خونخواهی امام سوم شيعيان حضرت حسين بن علی(ع) و ياران او قيام كرد. پدرش ابوعبيدبن مسعود ثقفی بود كه در واقعه «يوم الحجر» درعراق به قتل رسيد و مادرش دومه بنت وهب بود.
مرجع : ايکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما