تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۵۵۱۷

پیل‌بان با پرونده انیمیشن و عاشورا منتشر شد

پیل‌بان با پرونده انیمیشن و عاشورا منتشر شد
فرهنگ: صد و سومین شماره مجله پیل‌بان- نخستین نشریه تخصصی انیمیشن- با پرونده‌ای درباره انیمیشن و عاشورا و کارتونک (ویژه کودکان) منتشر شد.

این شماره مجله همراه با گفته‌ها، آثار و نوشته‌هایی از سید صادق رضایی، حمیدرضا شاه‌آبادی، مجید قادری، محمدرضا روحانی، حسین ملایمی، ابوالفضل رازانی، بهزاد رجبی‌پور، علیرضا دریابیگی، سعید پنجی، مهبد زرافشان، چیستا یثربی، افسانه ممیز و... احمد عبدالهی‌نیا (با کاریکاتور ماه) منتشر شده است.

بر اساس این گزارش برخی از عناوین مطالب و مقاله‌های پیل‌بان صد و سه به شرح زیر است: سرمقاله: انیمیشن و تربیت انسان طراز عاشورا، رویداد‌های داخلی و خارجی، پرونده: تحلیل و بررسی واقعه کربلا از منظر کارشناسان و انیماتورها، معنویت در انیمیشن، کلید اول: درباره فیلم ژولیده، کلید دوم: درباره انیمیشن احمق‌ها و فرشتگان، ضد نور: زورو قهرمان محبوب همه دنیا!، حرف تو حرف، گفت و گو با مجید قادری و فرزانه بابایی درباره دیجیتالی شدن دارا و سارا، سال‌های دور و کارتون؛ تحقق آرزوی دیزنی، تأملی بر فیلم‌نامه‌نویسی در انیمیشن، کاربردهای مختلف انیمیشن، انتقام اروپا با انیمیشن‌های بلند، بازی‌ها در تسخیر صداپیشگان انیمیشن، معرفی انیماتور، گزارش از ساخت فیلم جدید وینی‌پو برای سال ۲۰۱۱، بیل دسوویتز از میک‌مک‌ها می‌گوید، انیمه و افق‌های پیش‌رو، بررسی انیمیشن جین‌شا، درباره‌ هری‌پاتر و یادگاران مرگ، بررسی موردی نقش طراحی در خلق هویت سازمانی مؤسسات برتر جهانی، عصر دیجیتال و تأثیر آن بر صداگذاری انیمیشن، سبک‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای، افسانه‌های عامیانه منبع فیلم‌نامه‌های پویانمایی و...

هم‌چنین در بخشی از سرمقاله‌ها این شماره پیل‌بان با عنوان انیمیشن و تربیت انسان طراز عاشورا به قلم محمد تقی فهیم آمده است:
«...اصلی‌ترین عناصر و عوامل تولیدات انیمیشن جهان در بخش قصه و درام،‌ رو در رویی دو جبهه خیر و شر و مصاف نیکی با پلشتی و قهرمان و ضد قهرمان است. در کجای تاریخ "بدمن"ی پلشت‌تر، بدنام‌تر، خوفناک‌تر و ضد انسان‌تر از معاویه، یزید، ابن زیاد و دار و دسته این عاملان کشتار بی‌گناهان به چشم می‌خورد. بدمن‌ها و ضد قهرمان‌هایی که در صورت پرداخت روزآمد و سینمایی، بی‌اغراق می‌تواند هر انیمیشنی را از نظر نمایشی قدرتمند کند. در سوی دیگر، جبهه خیر را مرور کنید، انسان طراز نوین- و آن‌چه دنیای مدرن به دنبال آن‌ است تا الگوی نسل هزاره سوم کند- جزئی است از آن‌چه در گرداگرد امام حسین‌(ع) بود. فقط به یک نمونه از جبهه خیر، یعنی شیر مرد صحرای کربلا ابوالفضل‌العباس(ع) تمرکز کنید و سپس به مقایسه سلوک، رزم، تعهد و وفاداری این بزرگوار با ابرقهرمانان پوشالی ساخته و پرداخته در انیمیشن‌های انبوه سینمای غالب بپردازید. آن‌وقت بی‌تردید جملگی به این تأسف دست خواهیم یافت که ما در ایران و برای خیل مسلمانان جهان از چه نعمتی برخورداریم و انیمیشن‌هایمان خالی از پهلوان است... .»

صد و سومین شماره مجله پیل‌بان، تمام رنگی در ۱۰۰ صفحه با پوستر وسط درباره «بن‌۱۰» به مدیر مسئولی امیر مسعود علمداری و سردبیری محمد تقی فهیم «ویژه دی ماه» روی پیشخوان دکه فروش مطبوعات قرار گرفت.
مرجع : خبرگزاری سینمای ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما