تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۵۵۷۵

برگزاری چهارمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در لامرد

برگزاری چهارمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در لامرد
ایران‌زمین: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد از اجرای چهارمین سوگواره و تعزیه کشوری عاشورائیان در بیت العباس لامرد با حضور ۱۰ گروه منتخب از سراسر کشور در آینده نزدیک خبر داد.

هنرپیشه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد با اعلام این خبر گفت: فراخوان این سوگواره به مراکز استان کشور ارسال شد و به موازات آن جلسات هماهنگی نیز در مرکز استان و شهرستان با حضور مسئولین امر تشکیل و رد باره نحوه انجام این برنامه فرهنگی تبادل نظر انجام پذیرفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد ضمن اشاره به اینکه مقدمات این رخداد بزرگ فرهنگی فراهم شده است، افزود: مراسم افتتاحیه این آیین سنتی و دینی، روز دوم بهمن ماه مصادف با هفدهم صفر با برگزاری ویژه برنامه با حضور مقامات کشوری، استانی و شهرستانی برگزار خواهد می شود.

هنرپیشه ادامه داد: ۳۵۰ مجلس تعزیه از ۱۵۰ گروه تعزیه خوان از سراسر کشور به فراخوان دبیر خانه لبیک گفته و آثار خود را ارسال کرده‌اند که پس از بررسی در هیئت کارشناسی دبیر خانه به ۱۰ استان مجوز اجرا داده شد.

وی اظهار داشت: امسال همه چیز برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در شهرستان فراهم آمده و امید داریم که گروه‌های تعزیه از این آیین سنتی بهتر از سال گذشته استقبال کنند.

هنر پیشه در پایان تاکید کرد: سال گذشته این آیین عاشورایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد و مدیر کل و مسئولین شهرستان با شکوه تمام برگزار شد که امیدواریم امسال نیز چنین اتفاقی رخ دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما