تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۵۶۳۷

چهارمین سوگواره تعزیه کشوری در لامرد در حال برگزاری است

چهارمین سوگواره تعزیه کشوری در لامرد در حال برگزاری است
ایران زمین: چهارمین سوگواره کشوری تعزیه در لامرد فارس با حضور گروه های برتر تعزیه از استان های مختلف کشور آغاز شد.

در مراسم آغازین این سوگواره که در بیت العباس(ع) لامرد و با حضور گروه های تعزیه خوان و سیل سوگواران حسینی برگزار شده بود، محمد هنرپیشه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد، در گزارشی گفت: دبیرخانه سوگواره از دو ماه قبل کار خود را با ارسال فراخوان به تمامی استان های کشور آغاز کرد.

وی تاکید کرد: پس از آن۶۰ گروه تعزیه کشور با ارسال دو مجلس تعزیه در قالب لوح فشرده و فرم شرکت اعلام آمادگی کردند، که پس از بازبینی توسط کارشناسان و با توجه به آیتم های موجود، از ۲۱ استان کشور، ۱۰ گروه منتخب به سوگواره راه یافتند.

این مقام مسئول، ادامه داد: این گروه ها از استان های کرمان، مرکزی، تهران، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، گیلان و قزوین هستند که از چهارم تا ۱۱ بهمن به اجرای تعزیه می پردازند.

دبیر سوگواره، تاکید کرد: تلاش کرده ایم همه مجالس تعزیه و همه گروه های شرکت کننده نسبت به سنوات گذشته تنوع داشته تا خیل مشتاقان و عزاداران حسینی بهتر از سال های گذشته از این مجالس فیض ببرند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این سوگواره برای چهارمین سال متوالی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد، موسسه خیریه فرهنگی ابوفاضل بیت العباس(ع) و انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان برگزار می شود.

گفتنی است، شهرستان لامرد با داشتن ۱۹ گروه تعزیه خوان که در دهه های عزا و ماتم همانند محرم، صفر و فاطمیه، اجرای منظم دارند، جایگاه خود را در تعزیه جنوب کشور ارتقا داده و تلاش می کند که به قطب تعزیه جنوب کشور نیز تبدیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما