تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۱۹
۰
کد مطلب : ۱۵۵۷۷

کلیپ تصویری آسیب‌های شکلی عزاداری اردبیل تهیه شد

کلیپ تصویری آسیب‌های شکلی عزاداری اردبیل تهیه شد
ایران‌زمین: کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، از تهیه کلیپ تصویری آسیب‌های شکلی عزاداری در اردبیل خبر داد.

اسماعیل نظافت، کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با بیان این مطلب گفت: باتوجه به جایگاه رفیع فرهنگ عزاداری و گوهر ارزشمندی که در آن نهفته است، بسیاری از سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی ضد شیعی با تصاویری که از مراسم عزاداری شیعیان تهیه می‌کنند، چهره‌های زشتی را به مخاطب نشان می‌دهند و القا می‌کنند که رفتار شیعان احساسی و غیرعقلانی است.

وی افزود: طی پنج سال اخیر سعی شده است به شکل ظریف و هنرمندانه و با رعایت اعتدال، با حفظ روش‌های اصیل و سنتی عزاداری، درصد قابل توجهی از آسیب‌های عزاداری کاهش یابد و به طور ریشه‌ای و بنیادی با بعضی از پدیده‌های نفوذ یافته به عزاداری‌ها مقابله شود.

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی و اعضای ستاد ساماندهی شوؤن فرهنگی، بسترهای مناسبی برای برپایی محافل عزاداری شایسته اهل بیت(ع) فراهم شده است.

نظافت گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی با نگاهی موشکافانه و به خاطر رصد نقاط ضعف عزاداری‌ها، کلیپ تصویری گویایی از مکان‌های مختلف استان تهیه کرده است که بسیاری از این تصاویر مربوط به شکل‌های عزاداری افراد سطحی نگر و احساسی است که باید قبل از برگزاری مراسم توسط اقشار تاثیرگذار نظیر ریش سفیدان و علما توجیه شوند.

گفتنی است، در این کلیپ تهیه شده روند نزولی آسیب‌های شکلی در مراسم ایام محرم محسوس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما