تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
۰
کد مطلب : ۲۴۷۴۸

هیئت های مذهبی اردبیل در توسعه آموزش قرآنی ورود کنند

هیئت های مذهبی اردبیل در توسعه آموزش قرآنی ورود کنند
حجت الاسلام مهدی ستوده گفت: این مهم با توجه به شکل گیری و فعالیت بیش از ۴۰۰ هیئت مذهبی در استان اردبیل یک ظرفیت غنی بوده که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی در این راستا از تشکیل شبهای قرآنی در هیئتهای مذهبی این استان خبر داد و بیان داشت: با این وجود اعتقاد داریم آنچنان که شایسته بوده از این ظرفیت استفاده نشده و باید اقدامات در این خصوص توسعه یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه شیوه های آموزش قرآنی بویژه در بحث قرائت در هیئتهای مذهبی به صورت کامل اتفاق نیافتاده است، بر لزوم توجه به حلقه اتصال نسلهای اجتماعی با بحث های قرآنی تاکید کرد.

وی در بیان دلایل عدم ارتباط مردم با مباحث قرآنی در هیئتهای مذهبی متذکر شد: یکی از مهمترین دلایل این امر توجه نکردن به ترجمه و ارتباط با مفاهیم ترجمی قرآنی است که باید این نقیصه مورد کارشناسی قرار گرفته و رفع شود.

ستوده حضور قاریان ممتاز قرآنی در هیئتهای مذهبی را در این زمینه و توسعه و ترویج آموزشهای قرآنی تاثیرگذار خواند و ادامه داد: تاکنون چندین قاری بزرگ در هیئتهای مذهبی استان حضور یافته اند که مورد استقبال قرار گرفته و نتایج خوبی در پی داشته است.

وی با بیان اینکه هیئتهای مذهبی و هیئت امنا مساجد باید نسبت به قرائت قرآن توجه بیش از پیشی داشته باشند، عنوان کرد: لازم است برای تحقق اهداف قرآنی کانونهای مداحان، قاریان و هیئتهای مذهبی هماهنگ شوند تا شاهد توسعه آموزشهای قرآنی در هیئتهای مذهبی باشیم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما