تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۶۷۲

كتاب «يك جرعه عطش» تجدید چاپ شد

كتاب «يك جرعه عطش» تجدید چاپ شد
به گزارش خیمه ، كتاب «يك جرعه عطش» در بردارنده مطالب و داستان‌هايي از قيام امام حسين(ع) از مدينه تا كربلا و رويدادهاي عظيم اين حركت الهي توسط سالار شهيدان است.

اين كتاب در پنج فصل با عناويني چون؛ مختصري از زندگاني اباعبدالله‌الحسين(ع)، نگرشي بر قيام حسينيه از مدينه... تا كربلا، آثار عاشورا قبل و بعد از وقوع، بزرگداشت عاشورا و آثار آن، عاشورا در آيينه ادب تدوين گشته‌است.

در بخشي از اين اثر با عنوان «آب را بر آنان ببنديد!» آمده‌است: سخنان امام حسين(ع) سكوت بهت‌آوري را بر يارانش حاكم مي‌سازد. لب‌ها تشنه گفت‌وگو هستند؛ دل‌ها در سينه به هيجان افتاده‌اند؛ قربانيان عشق، تشنه شهادت هستند! چه رنج لذت‌بخشي را با شنيدن سخنان امام در خود احساس مي‌كنند!
به كجاي اين شب تيره مي‌شود آويخت و گريخت ... در حالي‌كه امام‌مان ‌در ميان اين همه درندگان تنهاست!

سفيري به سوي كوفه، حركت كاروان امام به سوي عراق، سجده بر تربت، ادبيات فراق، شبي طولاني‌تر از تمامي روزها، ورود كاروان امام به كربلا و نماز خونين از موضوعاتي هستند كه در اين اثر به آن‌ها پرداخته‌ شده‌است.

خصال شيخ صدوق، تفسير نورالثقلين، مكارم‌الاخلاق، اشك خونين، اسرار الشهاده، بحار الانوار، مكيال ‌المكارم و المستدرك ‌الوسائل از منابع مورد استناد مؤلف در تأليف اين اثر هستند. 

خاطر نشان می شود، كتاب «يك جرعه عطش» را انتشارات سلسله در 142 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و بهاي 15000 ريال به بازار كتاب عرضه كرده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما