تاریخ انتشار
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۷۲۷

چاپ سوم کتاب "از عاشورا تا ظهور"

چاپ سوم کتاب "از عاشورا تا ظهور"

به گزارش خیمه، کتاب عاشورا تا ظهور نوشته نادر فضلی در پنج موضوع کلی این سوی عاشورا، عاشورا، آن سوی عاشورا، بیانات شهید کربلا درباره فرزند برومندش حضرت مهدی(عج) و داستان شورانگیز و امیدبخش انتقام خون حسین(ع) با قیام امام زمان(عج) برای بار سوم تجدید چاپ شد.

موضوع این سوی عاشورا به بررسی اجمالی ریشه‌ها و عوامل بروز ماجرا و موضوع عاشورا به بیان کوتاه ماجرا، به روایت امام زمان (عج) می پردازد. 

                                                      

armaneheyat.ir



در عنوان آن سوی عاشورای این کتاب پی گیری ادامه ماجرا با روشنگری‌های اهل بیت(ع) و بیانات شهید کربلا درباره فرزند برومندش حضرت مهدی(عج) آورده شده است.

نویسنده در بخشی از پیشگفتار این کتاب ویژگی شهادت امام حسین(ع) را با روایتی شریف و عجیب چنین بیان می‌کند: نظر النبی(ص) الی الحسین بن علی(ع) و هو مقبل، فاجلسه فی حجره و قال: ان لقتل الحسین حرارة فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا.
ثم قال(ع): بأبی قتیل کل عبرة. قیل: و ما قتیل کل عبرة یا ابن رسول الله؟ قال: لا یذکره مومن الا بکی.

در ادامه می خوانیم: امام صادق(ع) فرمود: یک بار پیامبر، در حالی که حسین(ع) به سویش می‌آمد، به او نگریست و او را در دامانش نشانید و فرمود: همانان بر اثر کشته شدن حسین، حرارت و سوزشی در دل مومنان برافروخته می‌شود که هرگز سرد نمی‌ شود. سپس امام(ع) فرمود: پدرم فدایش باد که کشه هر اشکی است. حاضران پرسیدند: ای پسر پیامبر! کشته هر اشک یعنی چه؟ امام(ع) فرمود: یعنی هیچ مومنی او را یاد نمی‌کند، جز آن که می‌گرید. 

بنا بر گزارش شبستان، این کتاب در چهار بخش تدوین یافته و شیوه نگارش آن به صورت بیان احادیث با ترجمه فارسی است. مطالب نگارش یافته در کتاب حول محور احادیث مذکور در کتاب است. چاپ اول این کتاب سال 84 در سه هزار نسخه و چاپ سوم آن در سال 86 ، هشت هزار و 500 نسخه است. قیمت این کتاب 16 هزار ریال بوده و مرکز فرهنگی انتشارات منیر آن را به چاپ رسانده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما