تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۵۴
۰
کد مطلب : ۱۷۱۲۵

ماه رمضان نقطه عطفي براي برنامه‌سازان است

ماه رمضان نقطه عطفي براي برنامه‌سازان است
 دكتر صوفي معاون محترم صدا در جمع كارشناسان، برنامه‌سازان و مديران راديو معارف به بررسي وضعيت برنامه‌هاي پرسش و پاسخ پرداخت و در اين رابطه گفت: انسان روحيه پرسش‌گري دارد كه هر چه انسان موحد باشد، سؤالات او بيشتر خواهد بود. در حوزه‌هاي مختلف نياز به پرسش‌گري است كه يكي از محل‌هايي كه مي‌تواند به خوبي اين وظيفه را به دوش بكشد رسانه ملي است.

معاون صدا جمهوري اسلامي، ارزيابي برنامه‌ها را از وظايف اصلي برنامه‌سازان در اين حوزه دانست و افزود: رشد و پويايي شرط اساسي و لازم اين برنامه‌هاست. بر طرف نمودن نقاط ضعف و پاسخگويي به نيازهاي واقعي مخاطب، عامل جذب مخاطبان بيشتري است.

ايشان با اشاره به اين‌كه شنونده برخي از برنامه‌هاي پرسش و پاسخ مي‌باشد، خاطر نشان كرد: جامعه به طرح پرسش‌هاي مذهبي، سياسي و اجتماعي و دريافت پاسخ نياز مبرم دارد.

در ادامه اين ديدار كه حجت الاسلام و المسلمين محمدي كارشناس برنامه پرسش و پاسخ اعتقادي با قدرداني از حسن توجه معاون صدا به راديو معارف از زحمات مديران و عوامل برنامه‌ساز قدرداني كرد و افزود: يكي از بهترين‌ راه‌هاي تعليم و تربيت، روش پرسش و پاسخ است كه خيلي از رسالت‌هاي راديو را مي‌توان دراين قالب ارائه كرد.

استاد محمدي با اشاره به عميق‌تر بودن شيوه توليدي برنامه‌ها، افزود: بايد سلسله مباحث و دروسي كه در زمينه‌هاي مختلف معارفي از كارشناسان مجرب وجود دارد ضبط شود تا اين تجربيات و روش‌ها ماندگار بماند.

حجت الاسلام و المسلمين پيشوايي، كارشناس برنامه‌ پرسش و پاسخ تاريخي ديگر ميهمان اين جلسه بود كه در ابتداي سخنان خود با اشاره به فرمايش مولاي متقيان علي (ع) مبني‌بر لزوم تقدير از دلسوزان، از عوامل برنامه پرسش و پاسخ تقدير كرده و خدا قوتي گفت و افزود: پرسش و پاسخ به علت نياز شنونده جايگاه خاصي دارد و در صورتي كه پاسخ عميق باشد در ذهن او ماندگار مي‌شود.

استاد پيشوايي به تكثر مخاطبان راديو از صنوف مختلف اشاره كرد و افزود: اين تكثر باعث مي‌شود تا در ارائه پاسخ به سؤالات، موارد اختلافي و تكيه بر سندهاي معتبر از الزامات برنامه‌هاي پرسش و پاسخ ‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمين ملكي كارشناس برنامه‌هاي پرسش و پاسخ قرآني نيز در ادامه صحبت‌هاي ميهمانان ديگر جلسه گفت: پرسش و پاسخ انفعالي نباید باشد، بلکه برنامه باید همیشه خلاق و ابتكاري بوده و لازم است با توجه به شبهات فصلي و به روز پاسخ داده شود، همان‌گونه كه در خود قرآن عمل شده است.

كارشناس برنامه پرسش و پاسخ قرآني در ادامه افزود: بايد بين سوال و شبهه تفكيك قائل شد. شبهات در جامعه بايد رصد شود ضمن اين‌كه شناسايي ظرفيت‌هاي مختلف كارشناسان نيز امر مهمی است و تنها نباید به یک ظرفیت بسنده نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما