تاریخ انتشار
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۷۶۸۱

رقابت‌های ناسالم هیئات مذهبی؛ زائیده فکر شوم دشمنان

رقابت‌های ناسالم هیئات مذهبی؛ زائیده فکر شوم دشمنان
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در اولین جلسه برنامه‌ریزی شورای جدید هیئات مذهبی استان قم، انسجام بخشی به هیئات مذهبی را یکی از راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و یادآور شد: فلسفه ساماندهی هیئات مذهبی و تشکیل شورای هیئات مذهبی این است که از پراکندگی بین هیئات مذهبی جلوگیری شود.

وی ایجاد رقابت‌های ناسالم بین هیئات مذهبی را زائیده وسوسه‌های شیطانی و فکر شوم دشمنان برای تضعیف روحیه همدلی و انسجام این تشکل‌ها دانست و تاکید کرد: دشمن می‌خواهد هیئات مذهبی سرگرم بگومگوهای غیرضروری و رقابت‌های ناسالم شوند تا نتوانند نقش اصلی خود را ایفا کنند.

وی از هیئات مذهبی که سابقه فعالیت بیش از هزار ساله دارند به‌عنوان میراث ارزشمند و گرانبها یاد کرد که باید حفظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه نباید اجازه دهیم افرادی از این میراث گرانبها سوء استفاده کنند، گفت: این میراث متعلق به اهل بیت(ع) است و نباید به گونه‌ای سلیقه‌ای، جناحی و باندی عمل کنیم که این میراث لطمه ببیند.

حجت‌الاسلام اسکندری فراهم کردن زمینه رشد و تعالی هیئات مذهبی را از وظایف شورای هیئات مذهبی دانست و از همه دست اندرکاران هیئات مذهبی استان خواست از طریق همفکری با اعضای شورای هیئات مذهبی و ارائه پیشنهادات نوآورانه و جدید، در استحکام بخشی هیئات مذهبی و تعمیق فرهنگ ناب اهل بیت(ع) مشارکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای حمایت مستمر و مقطعی از فعالیت‌های هیئات مذهبی، از اعضای شورای هیئات مذهبی استان خواست متناسب با هر کدام از این عرصه‌ها، برنامه‌های پیشنهادی تدوین کرده و به هیئات مذهبی اعلام کنند.

وی در پایان با اشاره به تلاش نظام سلطه و دشمنان اسلام برای اختلاف افکنی بین مسلمانان، از هیئات مذهبی استان خواست از حرکت‌ها و رفتارهایی که منجر به بروز اختلافات می‌شود پرهیز کرده و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) و اعتقادات شیعه را در اولویت قرار دهند.

در این جلسه که در آستانه ایام فاطمیه برگزار شد پیش بینی‌های لازم در مورد گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مورد بررسی قرار گرفت.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما