تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۷۸۳۱

کار مداحان با اتکا به منابع دینی معتبر ارزش پیدا می‌کند

کار مداحان با اتکا به منابع دینی معتبر ارزش پیدا می‌کند
حجت الاسلام سید مهدی قریشی در نشست صمیمی با گروهی از جامعه مداحان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مسیری که مداحان اهل بیت (ع) در آن قدم نهاده اند به طور قطع مسیری قابل ستایش و ارزشمند است.

وی گفت: ممکن است برخی در این مسیر با تردید مواجه شوند که آیا کارهایی که انجام می دهند در پیشگاه خداوند قابل قبول است یا نه اما در هر کاری که با محوریت قرآن و عترت انجام شود قطعاً مورد رضایت و قبول درگاه حق نیز قرار می‌گیرد و هیچ شک و شبهه ای در آن روا نیست.

قریشی تصریح کرد: هر کسی در تخصص خود زیر دست کارفرماست و به کارفرمای خود خدمت گذاری می‌کند و من هم خدمت گذار ائمه اطهار(ع) هستم و پس با این حساب بهتر است همگی خدمت گذار اهل بیت(ع) و خداوند باشیم که این خدمت در آخرت هم کار گشا است و هرچه قدر قرب به خدا را بیشتر باشد اخلاص در کار نیز فزونی می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مداحان با استفاده از منابع دینی معتبر به ارائه آموزه‌های دینی در برنامه های خود بپردازند و در مداحی از شیوه ای استفاده کنند که صرفا نوحه خوانی نباشد و در میان سخنان از اخلاق هم سخن بگویند و نقش تاثیر گذار در این عرصه داشته باشند.

وی خطاب به نمایندگان جامعه مداحان آذربایجان غربی افزود: به تربیت مداحان جدید بپردازید و فضایی را بوجود آورید تا مداحان جدید بتوانند خود را مطرح کنند و در شهر و استان از آنها چهره‌ای بارز بسازید تا جامعه بتواند از حضورشان بهره مند شود.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: اگر در تشکل‌های جمعی حضور بنده باعث تقویت مجلس شما شود آنوقت بنده هم شرکت می‌کنم چراکه معتقدم باید همگی دست به دست هم دهیم و بتوانیم جامعه را به نحو احسن در مسیر حکومت اسلامی مدیریت کنیم.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما