تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۶
۰
کد مطلب : ۱۷۸۵۳

مداحان اهل بیت(ع) باید از علم و تهذیب نفس برخوردار باشند

مداحان اهل بیت(ع) باید از علم و تهذیب نفس برخوردار باشند
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد، گفت: مداحان اهل بیت(ع) باید از علم و تهذیب نفس برخوردار باشند تا بتوانند معارف اهل بیت را ترویج دهند.

حجت الاسلام سید "جعفر مرتضوی"  افزود: کسانی که به سمت مداحی می آیند باید با اعتقاد به مهدویت که همان اعتقاد به تشیع است در این راه قدم بردارند تا بتوانند معارف اسلامی را در جامعه گسترش دهند.

وی اظهار کرد: ۱۲۰۰هیئت مذهبی در سطح این استان وجود دارد که همگی در مراسمات عاشورا و تاسوعای حسینی به سایر مراسمات مذهبی فعال می شوند. و برخی از این هیئت ها نیز به صورت هفتگی یا روزانه برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی را در مساجد و تکایا اجرا می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: در سال‌جاری برگزاری یک نشست آموزش عمومی و تخصصی مداحی در دو بخش به صورت مجزا برای ادعیه خوانی به منظور تسلط مداحان به نحوه صحیح مداحی و ادعیه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایجاد شده است.

حجت الاسلام مرتضوی، تصریح کرد: مداحان برای رسیدن به مسیر واقعی علم همراه با تقوا خوب پیش رفتند اما تا رسیدن به مرحله عالی راه نرفته زیاد داریم.

وی از مداحان خواست؛ تا حضرت بقیه الله(عج) را به عنوان تنها چراغ‌دار مداحی بشناسند و نام وی را در هیچ کدام از مداحی های خود فراموش نکنند و بدین نام مبارک تبرک جویند تا مداحی آنان همراه با نام امام حسین(ع) و یاران بزرگوارش در عمق روح شنوندگان تاثیر داشته باشد.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما