تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۷
۰
کد مطلب : ۱۷۹۸۴

بانوان روضه خوان و مداح مجالس زنانه ساماندهی می شوند

بانوان روضه خوان و مداح مجالس زنانه ساماندهی می شوند
معاون امور بانوان ستاد امر به معروف اصفهان ˈعزت السادات حجازیˈ روز شنبه در نشست خبری ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: برخی افراد از این جایگاه شریف سوء استفاده کرده و برخی منکرات را در سطح جامعه رواج و به مردم اطلاعات دینی اشتباه می دهند.

وی ادامه داد: بایستی از این جایگاه مقدس به درستی برای ترویج ارزشهای دینی و انقلابی در جامعه استفاده شود.

وی همچنین از تربیت ۱۸۰ بانوی مربی امر به معروف و نهی از منکر در اصفهان خبر داد و افزود: ۲۱۸ بانو در طرح آموزش امر به معروف و نهی از منکر شرکت کردند که پس از برگزاری دوره ها و آزمون شفاهی فن بیان تعداد ۱۸۰ نفر آنان به عنوان مربی امر به معروف انتخاب شدند.

معاون امور بانوان ستاد امر به معروف اصفهان گفت: این بانوان از ادارات، حوزه های علمیه، دانشگاهها و اصناف مختلف هستند و پس از برگزاری دوره های تکمیلی در سال آینده از آنها در اماکن گوناگون و مساجد محلات به عنوان مربی استفاده می شود.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: یکهزار و ۱۱۴ مسجد در شهرستان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ مسجد دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام ˈمحمد زارعانˈ با بیان اینکه تعداد مساجد دارای شورای امر به معروف در استان ۵۰۰ مسجد است، اظهار کرد: این شوراها با ریاست روحانی مسجد و دبیری فرمانده پایگاه بسیج نقش ساماندهی محلات را برعهده دارند.

وی همچنین گفت: همکاری با اصناف و نظارت و بازرسی واحدهای صنفی یکی دیگر از وظایف این معاونت است که با گروههای بازرسی بر این امر نظارت دارد.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف اصفهان افزود: مردم در صورت مشاهده موردهای منکراتی می توانند با سامانه ۱۸۸۸ تلفن گویای ستاد امر به معروف شهرستان اصفهان تماس حاصل و با دریافت کد مورد را پیگیری کنند.

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیزگفت: گروههای تذکر لسانی همزمان با ایام نوروز امسال در شهرستان اصفهان و ۱۰ شهرستان منتخب در اماکن توریستی و جاذبه های گردشگری فعال هستند.

ˈابراهیم مهرانفرˈ افزود: این اکیپ ها در قالب گروههای ۱۰ نفری از افراد آموزش دیده فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان اصفهان ۸۰ گروه تذکر لسانی مستقر خواهد شد، ادامه داد: در سالهای گذشته در پلیس راههای استان نیز گروه های امر به معروف و نهی از منکر این ستاد مستقر بودند اما این امر به احتمال زیاد در نوروز امسال به نیروی انتظامی سپرده خواهد شد.

وی اظهار کرد: جزییات اجرای این طرح در نوروز ۹۳ در جلسات آینده ستاد و نیروی انتظامی مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: ممنوعیت راه اندازی کاروان های عروسی و ایجاد مزاحمت در خیابان ها و نیز مبارزه با باغ تالارهای غیرمجاز از مصوبات اخیر جلسات کمیسیون هماهنگی مبارزه با مفاسد اجتماعی است.

وی گفت: به دنبال برنامه ریزی و همکاری نزدیک با سازمانهای ذیربط از جمله سازمان قضایی، بسیج و نیروهای انتظامی و نظامی به منظور تحقق جامعه ای باثبات، امن و با عدالت هستیم.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما